آذربایجانایران

رپرهای تورک در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان؛ ما دیگر نمی ترسیم چرا که زبانمان، زبان غیرت است

جمعی از از رپرهای شهر تبریز در حمایت از ایلشن رپر بازداشتی و فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان در یکی از پارک های شهر تجمع نموده و با اجرای جمعی موسیقی رپ خواستار آزادی آنها شدند.

روز جمعه ۱۰ آذرماه رپرهای آذربایجانی با اجرای جمعی موسیقی رپ تور‌کی با مضامین اعتراضی به استعمار آذربایجان از سوی دولت مرکزی و حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان خواستار آزادی شان شدند.

در قسمتی از ویدئوی منتشر شده از اجرای جمعی رپرها آمده است: هر کس به آگاهی ملی رسیده دیگر سکوت نکند،ما دیگر نمی ترسیم چرا که زبانمان زبان غیرت است

پیشتر۷ آذرماه ۱۴۰۲ میلاد جلیلی (ایلشن)رپر آذربایجانی اهل تبریز به دلیل اجرای آهنگ رپ در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و تا لحظه تنظیم خبر از محل نگهداری و اتهام این رپر آذربایجانی اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

تا کنون تعدادی از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان در تبریز به قید وثیقه  تا پایان مراحل دادرسی موقتا آزاد شده اند.

با آزادی ناصر رزمجو، ابراهیم عوض پور، امیرحسین آقایی، حسین آزادی، مرتضی نورمحمدی، مهرداد قادری و حامد یگانه پور دیگر فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان به نامهای یوروش(آیت) مهرعلی بیگلو، داود شیری، علی بابایی،  آراز ابراهیم نژاد، جواد سودبر، ، سیدمحمدرضا موحد و میلاد جلیلی (ایلشن) در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری شده و اطلاع دقیقی از روند پرونده شان در دست نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا