آذربایجانایران

دیدار کریم اسماعیل‌زاده با پدر آیلار حقی

کریم اسماعیل‌زاده ورزشکار و فعال حرکت ملی آذربایجانی با پدر «آیلار حقی» پزشک آذربایجانی که در اعتراضات ۱۴۰۱ به دست ماموران حکومت ایران کشته شد، دیدار کرد و ضمن گرامی داشتن یاد این شهید آزادی از پدر آیلار دلجویی کرد.

در این دیدار صمیمانه پدر آیلار حقی نیز ضمن گرامی داشت یاد تمام شهیدان راه آزادی گفت: «به هر دری میزنم جوابم را نمی دهند. اما تا رسیدن به نتیجه از پای نخواهم نشست.»

کریم اسماعیل‌زاده نیز در این دیدار گفت: «آیلار فرزند تک تک آذربایجانی هاست و نام او افتخاری است برای هر آذربایجانی. آیلار اگر اکنون زنده بود در مطب خود با نام دکتر آیلار حقی طبابت می کرد اما روح بزرگ این دختر آذربایجان  باعث شد تا شهات را برگزیند.»

او در پاسخ به ناراحتی پدر دکتر آیلار حقی درباره افترازنی برخی افراد معلوم الحال برای این دختر شجاع و غیور آذربایجان گفت: «شخصیت و روحیه ظلم ستیزی آیلار بر همگان روشن است و شایعه سازان خود می دانند که دامن فرزندان آذربایجان با این شایعه ها آلوده نمی شود.»

آیلار حقی‌ملکی دانشجوی پزشکی آذربایجانی اهل شهرستان ملیک‌کندی (ملکان) روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات شهر تبریز به دست ماموران امنیتی حکومت ایران کشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا