آذربایجاناقتصادایران

«ایران هیجدهمین اقتصاد جهان»؛ نبود نان لواش به صف‌های طولانی مرغ در اورمیه اضافه شد

سال ۱۴۰۰ در حالی با صف‌های طولانی مرغ و روغن‌نباتی آغاز شد که علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلامی در ایران در سخنرانی اخیر خود ایران را هیجدهمین اقتصاد جهان معرفی کرد.

از دیگر سو، گزارشات میدانی حاکی از آن است که همچنان تنش در بازار اقلام اساسی مانند مرغ، روغن نباتی و نان  وجود دارد و به نظر می‌رسد مقامات ایران با بکارگیری مفاهیم کلی و غیرقابل تایید سعی در لاپوشانی و انحراف افکار عمومی از این بحران و عدم توانایی حکومت از رفع آن دارند. ولی مردم همچنان مجبور به ایستادن در صف‌های کرونایی به مدت طولانی هستند.

سارا رخشی یکی از افراد حاضر در صف گوشت مرغ در اورمیه به خبرنگار تسنیم گفت: «امسال بسیاری از مردم به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، قید خرید گوشت قرمز را زده‌اند و گرانی و کمبود مرغ به عنوان جایگزین همیشگی گوشت قرمز در سبدهای خرید خانوار شکل گرفته است اما متاسفانه با این شرایط نیز نمی‌توان گوشت مرغ را تهیه کرد.»

وی افزود: «ساعت ۶ صبح که برای خرید مرغ به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کردم، یا مرغی نبود و اگر هم بود با قیمت گزاف فروخته می‌شود.»

علی موسوی دیگر شهروند اورمیه‌ای نیز در این باره گفت: «هیچ نهادی به این مسئله نظارت نمی‌کند و هر حرفی و حدیثی که توسط مسئولان در فضای مجازی یا شبکه استانی منتشر می‌شود پوچ و بی‌فایده است.»

در این بین کمبود نان لواش هم بر زنجیره بحران اقلام اساسی در اورمیه افزوده شده و ایران همچنان هیجدهمین اقتصاد برتر جهان است.

«سلیمه رضازاده» از شهروندان اورمیه‌ اظهار داشت: «از یک هفته گذشته نتوانستم نان لواش در این شهر پیدا کنم.»

«نوشین» از دیگر شهروندان ارومیه‌ای گفت: «از یک هفته گذشته تمامی سوپرمارکت‌ها و بقالی‌های محله و حتی چند خیابان آن طرف‌تر را زیر رو رو کرده اما بسته نانی پیدا نکردم.»

«ارسلان نوری» یکی از بقالی‌های ارومیه: «چند روزی است که نان به مغازه‌ام نیامده و هر مشتری که برای تهیه نان مراجعه می‌کند دست خالی بازمی‌گردد.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا