ایران

آمریکا سه فرد مرتبط با سپاه پاسداران را تحریم کرد

سه فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران به دلیل همکاری در پولشویی و قاچاق نفت تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دوشنبه ششم ژوئن در بیانیه‌ای اعلام کرد مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم (TFTC) 16 شخص حقیقی، سازمان و گروه، که با بسیاری از گروه‌های تروریستی منطقه مرتبط هستند را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

 

این مرکز برای تقویت همکاری‌های چند جانبه آمریکا و کشورهای حوزه خلیج عربی، شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای مقابله با پولشویی منطقه‌ای و تامین مالی تروریسم تشکیل شده است.

 

کشورهایی که در این مرکز با یکدیگر همکاری می‌کنند از طریق شناسایی، تعقیب و تبادل اطلاعات به مقابله با شبکه تامین مالی فعالیت‌های تروریستی در منطقه می‌پردازند.

 

بر پایه بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا اشخاص حقیقی تحریم شده شامل سه فرد مرتبط با نیروی قدس می‌شوند که متهم شده‌اند از جمله در همکاری با حزب‌الله لبنان زمینه فروش قاچاقی نفت و پولشویی را برای سپاه پاسداران فراهم می‌کنند.

 

سه فرد مرتبط به سپاه قدس مرتضی هاشمی، علی قصیر و مقداد امینی معرفی شده‌اند و گفته می‌شود از همکاران دو شبکه‌ای هستند که به وسیله سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان هدایت و تامین مالی می‌شوند.

 

یکی از ماموریت‌های این شبکه‌ها فراهم کردن امکاناتی برای سپاه است تا بتواند از طریق آن نفت جمهوری اسلامی را با دور زدن تحریم‌ها و به شکل پنهانی بفروشد.

 

همچنین گزارش می‌شود نیروی قدس از کمک این افراد به منظور پولشویی برای سران حزب‌الله و شرکت‌ها و دلالان مرتبط با قاچاق نفت ایران بهره می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا