ایرانخاورمیانهسیاست

توافق صلح بحرین و اسرائیل؛ سپاه بحرین را به «انتقام سخت» تهدید کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به توافق صلح و عادی‌سازی روابط بین بحرین و اسرائیل، امیر بحرین را تهدید کرد که باید منتظر «انتقام سخت» باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز شنبه ۲۲ شهریور در واکنش به توافق صلح و عادی‌سازی روابط بین بحرین و اسرائیل، امیر بحرین را تهدید کرد که باید منتظر «انتقام سخت» باشد.

گفتنی است که سپاه پاسداران همین تهدید را در موضوع کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی برون‌مرزی (قدس) خود با پهپادهای آمریکایی بر علیه این کشور نیز کرده بود که در نتیجه آن با شلیک دو موشک، هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین را منهدم و ۱۷۶ سرنشین آن را کشت.

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای که منتشر کرده با خطاب قرار دادن امیر بحرین تهدید کرد که او: « در انتظار انتقام سخت مجاهدان قدس و ملت مسلمان و غیرتمند این کشور باشد.»

در ادامه این بیانیه تهدیدآمیز، سپاه با «حمافت» و «فاقد هرگونه مشروعیت» خواندن توافق صلح بحرین را تحدید کرد که «پاسخ‌های درخور را دریافت خواهد کرد.»

این بیانیه همچنین با خطاب قرار دادن شیعیان بحرینی آنها را به اقدام انتقام‌جویانه فراخواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده شامگاه جمعه ۲۱ شهریور با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در توییتر از توافق صلح بین بحرین و اسرائیل خبر داد.

آقای ترامپ نوشت: «امروز به موفقیت تاریخی دیگر دست یافته شد! دو دوست بزرگ ما اسرائیل و پادشاهی بحرین با یک توافق صلح موافقت کردند -دومین کشور عربی که طی ۳۰ روز گذشته با اسرائیل صلح کرد!»

در توافق یک ماه پیش امارات و اسراییل نیز جمهوری اسلامی ایران امارات را تهدید کرده بود که باعث فراخواندن سفیر ایران به وزارت خارجه امارات شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا