ایران

افزایش خشونت علیه زنان؛ حمله به سوی یک مادر و دختر با سطل ماست

یک مدعی امر به معروف سطل ماست را به سمت مادر و دختر بی‌حجاب پرتاب کرد

فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده، فضای یک سوپرمارکت در شاندیز مشهد را نشان می‌دهد که در آن مردی در واکنش به یک مادر و دختر بی‌حجاب، سطل ماستی را به سمت آنها پرتاب می‌کند.

بر اساس این فیلم، صاحب مغازه به این عمل واکنش نشان می‌دهد.

انتشار این فیلم واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته و بسیاری از آنها از شدت گرفتن برخوردهای مدعیان امر به معروف با مردم ابراز نگرانی می‌کنند.

در روزهای اخیر بسیاری از ائمه جمعه و مقامات ایرانی نسبت به رواج بیحجابی در میان زنان ابراز نگرانی کرده‌اند و وعده داده‌اند که اگر اقدامات لازم صورت نگیرد خود وارد عرصه مقابله با آن خواهند شد.

وزارت کشور ایران، پنجشنبه ۱۰ فروردین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد «هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی» در کار نیست و در کار هم نخواهد بود و حجاب «به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.»

به دنبال اعتراضات سراسری در اواسط سال 1401 بسیاری از زنان در مکان‌های عمومی حجاب را کنار گذاشته‌اند و به ویژه در ایام نوروز گزارش‌های متعددی از حضور زنان بدون حجاب اجباری منتشر شده است.

این در حالی است که اگر مدعی نهی از منکر به حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص هر نوع تعرضی کنند، این اقدام جرم است و سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی حق دفاع مشروع در مقابل او را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا