ایران

خامنه‌ای به آمریکا: متهم هستید که شما این ویروس را درست کرده‌اید

علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1399 هجری شمسی، سال جدید را سال «جهش تولید» در این کشور نامگذاری کرده بود. بر کسی معلوم نیست که این شخص ازکدام تولید صحبت به میان میاورد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بدون ارائه هیچ توضیح یا شواهدی آمریکا را به «تولید ویروس کرونا» متهم کرد و مدعی شد که: گفته می‌شود بخشی از این ویروس مخصوص ایران تولید شده است.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که روز یکشنبه سوم فروردین به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد، پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مقابله با کرونا را رد کرد و گفت: «این جزو حرف‌های عجیب است … اگر چیزی دارید و دست‌تان باز است صرف خودتان بکنید».

وی سپس خطاب به آمریکا گفت: شما «متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید. من نمی‌دانم این اتهام چقدر حقیقی است. اما وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد می‌کند که شما بیائید برای او دارو بیاورید؟»

علی خامنه‌ای با ادعای اینکه ممکن است آمریکا در صدد ارسال دارویی برای «گسترش بیشتر بیماری» یا «ماندگار شدن ویروس» باشد گفت: «گفته می‌شود که یک بخش برای ایران بالخصوص تولید شده است».

علی خامنه‌ای: آمریکایی‌ها متهم هستند که خودشان این ویروس را ایجاد کرده‌اند، ممکن است دارویی وارد کشور کنند که این ویروس را ماندگار کند.

همه‌گیری ویروس کرونای جدید از چین آغاز شد و دولت این کشور در آخرین روز سال میلادی وجود این در ووهان را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت رساند.

کارشناسان و نهادهای معتبر پزشکی در مقاله‌هایی متعدد آزمایشگاهی بودن این ویروس را رد کرده و گفته‌اند هیچ مستندی برای این ادعا یافت نشده است.

علی خامنه‌ای در سخنان روز یکشنبه‌اش بارها از «دشمن» نام برد و گفت: «ما دشمن کم نداریم؛ اما از همه خبیث‌تر و عنودتر آمریکا است».

وی مقام‌های آمریکا را «دروغ گو، پشت هم‌انداز، وقیح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان» خواند.

گفتنی است علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1399 هجری شمسی، سال جدید را سال «جهش تولید» در این کشور نامگذاری کرده بود.

بر کسی معلوم نیست که این شخص ازکدام تولید صحبت به میان میاورد.

سال جهش تولید در شبکه های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفته و یک نفر نیز در این مورد دستگیر شده است.

امیر نوری بازیگر مردمی تنها به دلیل کلیپی که در آن جهش تولید را با قورباغه کاغذی نشان میداد امروز توسط پاوا فاتب احضار و در دادسرای فرهنگ و رسانه بازجویی شد و در نهایت با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان و عدم پذیرش آن توسط بازپرس مربوطه، به زندان معرفی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا