آذربایجانجهان

سالگرد یک قتل‌عام

ملت آذربایجان یاد قربانیان قتل‌عام ٢٨ سال قبل خوجالی که طی آن ۶۱٣ غیر نظامی از جمله ۶٣ کودک به دست نیروهای ارمنی به‌طور وحشیانه به قتل رسیدند را گرامی می‌دارند.

«لیلا عبدالله اوا»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام خونین مردم شهر خوجالی، حادثه شب ۲۶ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی در شهر خوجالی را «جنایت خونین و بی رحمانه علیه ساکنان غیر نظامی» این شهر توصیف کرد.

 

وی ادامه داد: در جریان حمله نظامیان ارمنی به خوجالی ۶۱۳ نفر از جمله ۶۳ کودک و ۱۰۶ زن کشته و یک هزار ۲۷۵ نفر نیز به اسارت درآمدند .

ملت آذربایجان در هر گوشه از جهان، همه ساله در روز ۲۶ فوریه مراسم های گرامیداشت قربانیان حادثه شهر خوجالی را برگزار می کنند .

.

.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: بر اثر مناقشه قره‌باغ، یک پنجم از سرزمینهای جمهوری آذربایجان تحت اشغال نیروهای ارمنی درآمده است.

وی علاوه کرد: بر اثر جنگ قره‌باغ  نزدیک به ۲۰ هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان جان باختند و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز مجروح شدند .

خاطرنشان می گردد ٢٨ سال قبل در چنین روزی با هجوم نیروهای نظامی ارامنی به مردم بی‌گناه خوجالی آذربایجان {شهرکی در منطقه قره‌باغ کوهستانی}، قتل‌عام گسترده‌ای علیه افراد بی‌دفاع غیرنظامی صورت گرفت.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا