آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ماموران اداره اطلاعات اردبیل محل کسب علی و رضا واثقی را تفتیش کردند

محل کسب علی و رضا واثقی فعالین ترک (آذربایجانی) که دو روز پیش با ضرب و شتم بازداشت شده بودند، توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش هرانا، در جریان این بازرسی که دیروز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه روی داده، تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شده است.

علی و رضا واثقی شامگاه چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل کار خود بازداشت شدند. بازداشت این فعالین در محل کارشان، همراه با ضرب و شتم و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفت.

یک منبع نزدیک به خانواده آنان درخصوص محل بازداشت به هرانا گفت: «علی واثقی بعد از ظهر دیروز طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل و ضرب و شتم خود و برادرش در جریان دستگیری خبر داد. اما این تماس تلفنی از سوی ماموران ناگهان قطع شده و موفق به بیان جزئیات دیگری نشد.»

به گفته همسایگان و کسبه محل، این دو برادر به‌علت اینکه خواهان رویت حکم بازداشت خود بوده اند، با ضرب و شتم شدید مأموران امنیتی روبرو شده‌اند.

این ضرب و جرح طوری بوده که همسایگان و کسبه میدان قیام اردبیل نیز ناراحت از نحوه برخورد مامورین، به آنها اعتراض کرده‌اند و در نتیجه این اعتراض، ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن همسایگان در مکان حاضر شده اند.

علی واثقی در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷، همراه با چندین تن دیگر در رابطه با مراسم قلعه بابک توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.

وی در خصوص این پرونده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه و در نهایت در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

آقای واثقی همچنین پیش از آن در سال ۹۴ در جریان اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی «فتیله» نیز بازداشت و پس از یک ماه آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا