ایرانخاورمیانه

موساد: ایران درصدد ادامه ارسال تسلیحات پیشرفته به روسیه است

رئیس موساد تاکید کرد که‌ سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل از ماه‌ها پیش درباره کمک نظامی ایران و ارسال تسلیحات برای ارتش روسیه هشدار داده بود.

دیوید بارنیا، رئیس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل موسوم به «موساد» هشدار داد که ایران درصدد تعمیق روابط نظامی با روسیه و ارسال تسلیحات پیشرفته به این کشور است.

روزنامه «جروزالم پست»، بعدازظهر پنج‌شنبه 1 دی به نقل از بارنیا نوشت که سازمان اطلاعاتی اسرائیل طی ماه‌های اخیر تلاش‌های متعدد ایران برای انجام حملات تروریستی علیه اسرائیل و چند کشور منطقه را رصد و ناکام کرده است.

بارنیا اشاره کرد که‌ موساد از ماه‌ها پیش درباره کمک نظامی ایران و ارسال تسلیحات ایرانی برای ارتش روسیه هشدار داده بود.

او‌ گفت، به‌رغم ادامه دروغ‌پردازی ایران، فعالیت اطلاعاتی اسرائیل بر نحوه ارسال تسلیحات نظامی تهران به مسکو متمرکز شده بود.

رئیس موساد ادامه داد: «دروغ‌پردازی ایران چیز جدیدی نیست. اما به‌رغم این دروغ‌پردازی‌ها برخی در غرب با نادیده گرفتن این رفتار ایران درصدد امضای توافق با تهران هستند.»

بارنیا تصریح کرد، موساد تنها سازمان اطلاعاتی است که از رفتارها ‌و اقدامات ایران شگفت‌زده نشده است.

او‌ افزود: «مقامات حکومت ایران تلاش می‌کنند رژیم خود را نظامی عادی نشان دهند اما همزمان رویکرد تروریستی و سرکوب وحشیانه شهروندان معترض ایرانی را تنها با هدف بقا ادامه می‌دهند.»

پیش از این فرانسه، بریتانیا و آلمان در نامه‌ای به سازمان ملل متحد در اکتبر گذشته خواستار تحقیق درباره ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه با هدف بکارگیری در جنگ اوکراین شدند.

کشورهای غربی ایران را به ارسال پهپاد به روسیه متهم می‌کنند و این اقدام را نقض قطعنامه مصوب سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل علیه ممنوعیت تعامل تسلیحاتی با تهران عنوان کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا