جهان

دولت اوکراین:‌ تاکنون ۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی از جمله ۱۴ کودک در حملات روسیه کشته شده‌اند

در همین حال وزارت کشور اوکراین با تایید کشته شدن ۱۴ کودک در جریان حملات روسیه، گزارش داد که ۱۱۶ کودک اوکراینی نیز در اثر حمله نیروهای روسیه مجروح شده‌اند.

دولت اوکراین اعلام کرد تاکنون ۳۵۲ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک در جریان حملات روسیه کشته شدند و بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان اوکراین نیز زخمی شده‌اند. وزیر بهداشت اوکراین گفت: نیروهای روسیه، مردم غیرنظامی اوکراین، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مراکز آموزشی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال وزارت کشور اوکراین با تایید کشته شدن ۱۴ کودک در جریان حملات روسیه، گزارش داد که ۱۱۶ کودک اوکراینی نیز در اثر حمله نیروهای روسیه مجروح شده‌اند.

ویکتور لیاشکو، وزیر بهداشت اوکراین، گفت: نیروهای روسیه در حمله به اوکراین، بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، مراکز آموزشی، یتیم‌خانه‌ها و مردم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.

لیاشکو با تاکید براینکه تیراندازی به پزشکان جنایت علیه بشریت است، افزود که کادر پزشکی اوکراین هر روز در حال انجام وظیفه بر اثر حملات نیروهای روسیه کشته می‌شوند.

وزیر بهداشت اوکراین گفت: من از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهم که از همه اهرم‌های خود استفاده کند و هرگونه همکاری و تبادل اطلاعات با دولت روسیه را به عنوان دشمن بشریت، را متوقف کند.

لیاشکو از دیگر آژانس‌های سازمان ملل که در امور بشردوستانه فعالیت دارند نیز خواست دفاتر منطقه‌ای خود را از مسکو منتقل کنند و افزود که روسیه نمی‌تواند همزمان جنگی خونین به راه بیاندازد و از طرفی سیاست‌های بشردوستانه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

دادستان کل اوکراین نیز با انتشار نقاشی یک کودک اوکراینی با نوشته‌ای به این مضمون که «ما به صلح نیاز داریم»، گفت که آلیسا هلانس، کودک هفت ساله، یکی از شش نفری بوده که در حمله موشکی نیروهای روسیه به یک مهد کودک در شهر اوختیرکا، در شمال شرقی اوکراین، کشته شدند.

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نیز در توییتی نوشت: ما بر تحریم کامل نفت و گاز روسیه اصرار داریم. خرید نفت و گاز از روسیه اکنون به معنای پرداخت هزینه قتل مردان، زنان و کودکان اوکراینی است.

از سوی دیگر ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در بیانیه‌ای گفت که روز یکشنبه زمان سختی برای ارتش اوکراین بود و نیروهای روسی همچنان به گلوله‌باران تقریبا در همه جهات ادامه می‌دهند.

مقام‌های اوکراین و روسیه آمار تعداد نیروهای نظامی کشته شده در جریان حمله روسیه به اوکراین را اعلام نکردند.

این درحالی است که رویترز با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، تاکید کرد که انزوای سیاسی و اقتصادی روسیه عمیق‌تر شده است و نیروهای روسیه با مقاومت شدیدی در پایتخت اوکراین و شهرهای دیگر اوکراین مواجه شده‌اند.

در همین خصوص نیویورک‌تایمز گزارش داد حتی در کوچک‌ترین روستاها و شهرهای اوکراین که تاکنون تحت تاثیر جنگ نبوده‌اند،‌ شهروندان با ایجاد پست‌های بازرسی و استحکامات،‌ برای مبارزه با نیروهای روسیه آماده می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی است که در پی تحریم‌های جدید علیه مسکو، ارزش روبل روسیه به شدت کاهش یافته است.

همزمان صندوق سرمایه‌گذاری ۱/۳ تریلیون دلاری نروژ، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان، اعلام کرد سرمایه‌گذاری خود در روسیه را متوقف خواهد کرد‌.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، با مذاکره با روسیه موافقت کرد اما گفت که در مورد نتایج این مذاکرات تردید دارد.

زلنسکی در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر بریتانیا گفت که بیست و چهار ساعت آینده برای اوکراین حیاتی است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز در این تماس وعده داد بریتانیا هر کاری برای رسیدن کمک‌های دفاعی بریتانیا و متحدان به اوکراین انجام خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا