آذربایجانایرانمقالات

پانفارس‌ها و ایرانشهری‌ها نگران از آزادی قاراباغ…! /«حسن راشدی»

پانفارس‌ها و ایرانشهری‌ها وقتی چنین فیلم‌هایی را می‌بینند، از درون و بیرون می‌سوزند، آنها در آرزوی این بودند که ارمنستان علاوه بر اشغال سی ساله بیست درصد خاک آزربایجان، بیشتر از اینها را هم اشغال کند!

اما اردوی ظفرمند آزربایجان در طول چهل و چهار روز، تمام هفت استان اشغالی را در نهم ماه نوامبر سال دو هزار و بیست، از جمله شهر هنرپرور «شوشا» در پانزده کیلومتری خانکندی را آزاد کرد و اگر روسیه نبود، در طول دو سه روز دیگر «خانکندی» مرکز قاراباغ، خوجالی، خوجاوند و دیگر شهرهای ارمنی‌نشین داخل قاراباغ را هم آزاد می‌کرد.

اما در سال دو هزار و بیست سه، یعنی سال گذشته میلادی در یک حمله برق آسای یک روزه همه شهرهای قاراباغ، از جمله شهر «خانکندی» از اشغال ارمنستان آزاد شد.

 

دولت آزربایجان اعلام کرد ما امنیت ارمنی‌های ساکن در کشور آزربایجان را برای زندگی با آرامش، یعنی ارمنی‌های ساکن خانکندی و دیگر شهرها و روستاها را تضمین می‌کنیم اگر آنها تابعیت آزربایجان را بپذیرند، در غیر اینصورت آنها آزاد به تصمیم‌گیری هستند و مانعی سر راه آنها نیست!

 

بسیاری از ارامنه که مرتکب جنایت‌های زیادی شده بودند، راهی ارمنستان شدند، بقیه نیز به دلخواه راه آنها را در پیش گرفتند بدون اینکه مانعی از طرف دولت آزربایجان برای آنها ایجاد شود، حتی سربازان آزربایجان برای کودکان و سالمندان، آب، شوکولات، دارو و خدمات پزشکی هم می‌دادند.

 

اینک شهر هنرپرور «شوشا» آزاد شده و میزبان مهمانان ویژه است که پانفارس‌ها و ایرانشهری‌ها چشم دیدن آنرا ندارند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا