آذربایجانایرانخاورمیانه

بیانیه سازمان های آزربایجان جنوبی و قشقایی در خصوص نامه نمایندگان اسرائیلی درباره آزربایجان جنوبی

🔹اخیراً ۳۲ نماینده پارلمان که بیش از یک چهارم پارلمان اسرائیل را تشکیل می‌دهند، نامه‌ای به وزیر امور خارجه اسرائیل آقای الی کوهن نوشته از وی خواستند از حقوق آزربایجان جنوبی دفاع کند. آنها همچنین یادآور شدند استقلال آزربایجان جنوبی به نفع اسرائیل خواهد بود.

🔹این نامه نمایندگان مجلس اسرائیل طبیعتا مورد استقبال جامعه آزربایجان جنوبی قرار گرفت. چرا که جامعه آزربایجان جنوبی علیرغم مبارزه برای آزادی و حقوق که سالیان متمادی است ادامه دارد با تحریم گسترده رسانه های فارسی زبان ایران و رسانه های غربی مواجه بوده است. اکنون مردم آزربایجان جنوبی دیدند و فهمیدند که در دنیا افرادی هستند که صدای آنها را می‌شنوند و موضوع آزربایجان جنوبی در دستور کار کشورهای جهان قرار دارد. این نامه پارلمان کشور مهمی مانند اسرائیل روشن ترین دلیل بر این واقعیت است.

🔹نمایندگان پارلمان اسرائیل به درستی تاکید کردند که ملت ترک آزربایجان و ملت اسرائیل دوست و متحد هستند. آزربایجانی ها هرگز حمایت اسرائیل از آزادسازی قاراباغ را فراموش نخواهند کرد. این برای همیشه در تاریخ دوستی اسرائیل و آزربایجان ثبت شده است. همانطور که آزربایجانی ها دیدند در جنگ میهنی آزربایجان چه کسانی در کنار دشمنش قرار گرفتند. همان کسانی که بیش از یک قرن است آزربایجان جنوبی را استعمار کرده و برای نابودی آن دست به هر کاری زده‌اند.

🔹امروز برخی گروه های فاشیستی به نمایندگان پارلمان اسرائیل حمله می کنند و آنها را محکوم می کنند. زیرا آنها طرفدار دوستی، صلح و همزیستی نیستند، بلکه طرفدار بی عدالتی و استعمار هستند. متأسفانه در این بی عدالتی تاریخی، سازمان های اپوزیسیون فارس هم با رژیم دیکتاتوری خونبار اسلامی در ایران هم صدا شده‌اند.

🔹ما به عنوان سازمان های آزربایجان جنوبی از نمایندگان پارلمان اسرائیل به دلیل اینکه موضوع آزربایجان جنوبی را در افکار عمومی جهان مطرح کردند و صدای حقوق ما شدند تشکر می کنیم. ما معتقدیم که این نامه نیز در تاریخ دوستی اسرائیل و آزربایجان ثبت شد.

🔷زنده باد دوستی اسرائیل و آزربایجان

♦️تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

♦️ حرکت رهایی ملی آزربایجان جنوبی – قورتولوش

♦️حزب دمکرات آزربایجان جنوبی – گآدپ

♦️ حزب راه آزادی قشقایی – قایی

♦️حزب مرکز آزربایجان

02/05/2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا