آذربایجانایران

وضعیت وخیم «جعفر ابراهیمی» معلم زندانی آذربایجانی و قرارگرفتن درمعرض نابینایی در پی تشدید بیماری

جعفر ابراهیمی معلم آذربایجانی و عضو کانون صنفی معلمان تهران و مدافع حق تحصیل به زبان مادری علی رغم وخیم تر شدن وضعیت جسمانی و تشدید تاری دید همچنان محروم از رسیدگی پزشکی و انتقال به بیمارستان تخصصی جهت درمان میباشد

این معلم زندانی که در تاریخ ۱۲ شهریور ماه به همراه ۱۲ تن از زندانیان اوین به بندی امنیتی با زندانیان جرائم سنگین با عنوان “سلول امن” در زندان قزل حصار تبعید شده است علی‌رغم نیاز فوری به انتقال به بیمارستان و رسیدگی پزشکی تخصصی در شرایط بدی در زندان نگهداری می شود.

آقای ‌‌عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع این فعال صنفی معلمان که به دلیل کارشکنی مسئولین زندان پس از تلاش چندین‌باره امروز ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ موفق به ملاقات با موکل خود گردیده اظهار داشته است که تحت الحفظ و با همراهی افسر حفاظت توانسته است با آقای ابراهیمی دیدار کند.

 بر اساس گفته‌ی ایشان آقای ابراهیمی دیروز در پی وخامت وضعیت جسمانی به بهداری منتقل شده است که پس از خروج از بهداری آقای ابراهیمی در اتاق افسر نگهبانی مرکزی خواستار تماس کوتاهی با همسرش بوده که همانجا توسط افسر جانشین و معاونش و چندین تن از نیروهای کادر زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و امروز آثار ضرب و شتم بر گردن، کتف، بدن، مچ دست و پیشانی موکلش به ‌وضوح مشخص بوده است.

همچنین بهداری قزل‌حصار در نامه‌ای بر وخامت وضعیت جسمی آقای ابراهیمی تاکید نموده و اعلام کرده است که از آنجاییکه این فعال صنفی معلمان در معرض نابینایی ناشی از عوارض بیماری قرار دارد، می‌بایست هر چه سریعتر به پزشک متخصص اعزام شود تا به وضعیتش رسیدگی شود اما مسئولین زندان از اعزام ایشان امتناع کرده‌اند.

در رابطه با وضعیت وخیم جسمانی آقای ابراهیمی، آموزش بین‌الملل از دیروز صفحه اصلی خود را به اطلاع رسانی در این باره  اختصاص داده است و با هشتگ‌های

#IranTeachers

#WeAreThierVoice

به صورت ویژه به اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت وخیم جسمی این معلم زندانی متمرکز شده‌ است.

در همین راستا شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران نیز اطلاع داده است که با وجود اعلام انتقال آقای ابراهیمی به بیمارستان رجایی کرج، هیچ بیمارستانی پذیرش ایشان را تایید نکرده‌ است، این مسئله موجب نگرانی شدید شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان شده است. این شورا خواهان آزادی سریع و بلادرنگ آقای جعفر ابراهیمی است و مسئولیت سلامت این فعال صنفی زندانی، بر عهده‌ی سازمان زندان‌ها و مقامات قضایی میباشد.

جعفر ابراهیمی ۱۰ اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین (بند ۲۰۹) منتقل شده بود. علی‌رغم تعیین قرار وثیقه به مبلغ ۷۰۰ میلیون و تودیع آن توسط نزدیکان آقای ابراهیمی به علت ممانعت نیروهای امنیتی، از آزادی موقت وی جلوگیری گردید. با رای دادگاه بدوی در اوایل آبان ماه سال ۱۴۰۱، آقای ابراهیمی بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام”، مجموعا به پنج سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه ها و منع خروج از کشور محکوم شد.

کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران پیشتر نیز اطلاع داده بود که جعفر ابراهیمی مدتهاست به دلیل عود بیماری التهاب روده نیازمند درمان فوری می باشد و در طول دوران حبس حداقل ۴ بار جهت درمان به بیمارستان قمر بنی هاشم اعزام و یک بار در بخش گوارش بیماران بیمارستان هزار تختخواب تهران، (امام خمینی) بستری شده است.

جعفر ابراهیمی معلم آذربایجانی مدافع حقوق صنفی و تحصیل به زبان مادری، اصالتا اهل شهر همدان و از فعالان آذربایجانی “شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان” می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا