ایرانجهان

ادامه تحصن و تجمعات ایرانیان نقاط مختلف جهان در حمایت از خیزش انقلابی مردم

روز جمعه ۲۵ آذر، ایرانیان مقیم سوئد، آلمان و دانمارک در حمایت از معترضان و آزادی بیان و با درخواست بسته شدن کنسولگری‌های جمهوری اسلامی تجمع کردند. در کانادا و استرالیا نیز ایرانیان و کنشگران تحصن خود را در شهرهای مختلف و مقابل پارلمان‌های این کشورها ادامه دادند.

با گذشت سه ماه از خیزش انقلابی و تداوم اعتراضات شهروندان در سراسر کشور، ایرانیان خارج از کشور هم با برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های مستمر، حمایت خود را از این اعتراضات نشان دادند.

کانادا: تورنتو، اتاوا، ونکوور، مونترال و ساسکاتون

ایرانیان و کنشگران کانادا در پنج‌ شهر تورنتو، اتاوا، ونکوور، مونترال و ساسکاتون دومین روز تحصن خود را در اعتراض به اعدام معترضان و همبستگی با زندانیان سیاسی برگزار کردند.

ویدیوی های منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد جمعه ۱۶ دسامبر، ایرانیان ساکن اتاوا در مقابل پارلمان کانادا، به دومین روز تحصن و اعتصاب غذای خود برای حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران ادامه دادند.

فشار بر حکومت ایران برای توقف کشتار و شکنجه معترضان، تروریستی قلمداد کردن سپاه، معرفی خامنه‌ای به عنوان جنایتکار علیه بشریت، پایان مذاکرات هسته‌ای و گفت‌وگو با مردم ایران برای تسهیل روند گذار از جمهوری اسلامی از جمله تقاضاهای تحصن‌کنندگان مقابل پارلمان کانادا است.

ایرانیان و کنشگران در ونکوور کانادا در همراهی با تحصن‌های ایرانیان در شهرهای مختلف جهان در اعتراض به اعدام معترضان و وضعیت زندانیان سیاسی، به دومین روز تحصن شبانه‌روزی خود در مرکز این شهر ادامه دادند و به اطلاع‌رسانی درباره خیزش انقلابی مردم ایران پرداختند.

استرالیا؛ بریزبن

ایرانیان بریزبن استرالیا روز جمعه تجمع خود را برای چهارمین روز مقابل پارلمان ایالت کویینزلند ادامه دادند.

تجمع کنندگان ضمن پخش سرودهای انقلابی و اعتراضی و نمایش عکس کشته‌شدگان خیزش انقلابی، شعارهایی چون «مرگ بر کل نظام» سر دادند.

در این روز همچنین تجمع اعتراضی ایرانیان در استکهلم و فرانکفورت در حمایت از آزادی بیان و روزنامه‌نگاران زندانی و با خواست بسته شدن کنسولگری جمهوری اسلامی در این دو شهر برگزار شد.

دانمارک: کپنهاگ

از سوی دیگر، ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد جمعه ۱۶ دسامبر، ایرانیان ساکن کپنهاگ دانمارک در مقابل مجلس این کشور تجمع کرده و از خیزش انقلابی مردم ایران حمایت کردند.

سوئد؛ استکهلم

شماری از ایرانیان مقیم استکهلم همچون سه ماه گذشته، در این شهر تجمع کردند.

تجمع روز جمعه با فراخوان انجمن قلم سوئد، سازمان عفو بین‌الملل و انجمن روزنامه‌نگاران بدون مرز برگزار شد.

وزیر امور خارجه سوئد با حضور در این تجمع، جمهوری اسلامی را برای سرکوب و اعدام معترضان محکوم و از خیزش انقلابی ایرانیان حمایت کرد.

آلمان؛ فرانکفورت

شماری از ایرانیان مقیم آلمان نیز با تجمع مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت، خواهان اخراج دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از این کشور شدند.

این تجمع در کنار چادرهای ایرانیانی بر پا شد که از ۲۴ روز پیش تاکنون، در این محل اعتصاب غذا کرده و خواهان بسته شدن کنسولگری جمهوری اسلامی شده‌اند.

علاوه بر ایرانیان معترض، شماری از رسانه‌های آلمانی نیز در این تجمع حاضر شده و اتفاقات مرتبط با آن را گزارش کردند.

ایتالیا؛ رم

روز جمعه همچنین در مجلس سنای ایتالیا کنفرانسی در حمایت از معترضان ایرانی و با حضور اعضای جامعه ایرانی در رم برگزار شد.

هدف کمیسیون امور خارجه مجلس سنا از برگزار کردن این کنفرانس، شنیدن صدای نمایندگان جامعه ایرانی و شناسایی و گنجاندن پیشنهادهایشان در مصوبات مجلس بود.

نمایندگان ایرانی در این نشست خواستار برخورد قاطع جهان با جمهوری اسلامی و محکومیت خشونت‌های این حکومت نسبت به مردم و معترضان در ایران شدند.

شب و روز گذشته (پنج‌شنبه) اما در شهرهای مختلف بریتانیا تجمعات اعتراضی شکل گرفت.

در منچستر، ایرانیان مقیم منچستر، لیورپول و جنوب یورک‌شایر با سر دادن شعار «زن زندگی آزادی»، تجمع خود را مقابل دفتر اسلامی این شهر برای دهمین روز ادامه دادند.

این گروه از ایرانیان نیوکاسل، بیرمنگام، گلاسکو،‌ لندن و … دعوت کردند مقابل دفاتر اسلامی جمهوری اسلامی در این شهرها تجمع کرده و خواهان بسته شدن این دفاتر شوند.

در لندن نیز گروهی از معترضان ایرانی مقابل سفارت جمهوری اسلامی تجمع کرده و شعار دادند.

مقابل سازمان عفو بین‌الملل نیز گروهی دیگر از ایرانیان با پرفورمنس «نه به اعدام»، اعتراض خود را به اعدام بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی به نمایش گذاشتند.

این تجمعات در حالی ادامه دارد که تاکنون شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، نظامی و وابسته به نظام جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده‌اند.

بسیاری از سیاستمداران غربی نیز با حمایت از اعتراضات مردم ایران، خواهان پایان خشونت‌های جمهوری اسلامی نسبت به مردم معترض شدند.

در تازه‌ترین این واکنش‌ها، وزیران امور خارجه استرالیا، نیوزیلند و کانادا در بیانیه مشترکی اعلام کردند جمهوری اسلامی باید در زمینه نقض بی‌شمار و فاحش حقوق بشر که از زمان آغاز اعتراض‌های سراسری صورت گرفته است، پاسخگو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا