آذربایجانایران

جعفر ابراهیمی معلم آذربایجانی به زندان قزل حصار بازگشت

جعفر ابراهیمی معلم آذربایجانی و عضو کانون صنفی معلمان تهران با پایان ایام مرخصی، جهت تحمل ادامه حبس به زندان قزلحصار کرج بازگشت.

این معلم آذربایجانی روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲، با پایان ایام مرخصی به زندان قزلحصار کرج بازگشت.

آقای ابراهیمی در خواست تبدیل قرار توقف حکم به قرار مرخصی استعلاجی نموده بود که مورد تایید دادستانی واقع نشد و با پایان ایام مرخصی جهت تحمل ادامه حبس به زندان قزل حصار بازگشت.

آقای ابراهیمی در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ به همراه ۱۲ تن از زندانیان اوین به بندی امنیتی با زندانیان جرائم سنگین با عنوان “سلول امن” در زندان قزل حصار تبعید شد و به دنبال تشدید بیماری و وخامت وضعیت جسمانی روز سه شنبه ۹ آبانماه سال جاری با تشخیص پزشک قانونی و با دستور دادستانی به صورت توقف حکم جهت رسیدگی پزشکی و درمان به مرخصی اعزام شده بود.

جعفر ابراهیمی ۱۰ اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین (بند ۲۰۹) منتقل شده بود. علی‌رغم تعیین قرار وثیقه به مبلغ ۷۰۰ میلیون و تودیع آن توسط نزدیکان آقای ابراهیمی به علت ممانعت نیروهای امنیتی، از آزادی موقت وی جلوگیری گردید.

با رای دادگاه بدوی در اوایل آبان ماه سال ۱۴۰۱، بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام”، مجموعا به پنج سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه ها و منع خروج از کشور محکوم شد.

آقای ابراهیمی همچنین مهر ماه سال جاری با فشار نهادهای امنیتی و با رای هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش پرورش استان تهران به بازخرید خدمت محکوم شد.

جعفر ابراهیمی معلم آذربایجانی مدافع حقوق صنفی و تحصیل به زبان مادری، اصالتا اهل شهر همدان و از فعالان آذربایجانی “شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان” میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا