جهانخاورمیانه

موافقت رسمی دولت آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-16 به ترکیه

وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای رسمی به کنگره، موافقت خود با فروش 40 فروند جنگنده اف-16 و مدرن‌ سازی 79 فروند جنگنده اف-16 به ترکیه را اعلام کرد.

آژانس همکاری دفاعی و امنیتی آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای از ارسال نامه رسمی وزارت امور خارجه این کشور به کنگره درباره فروش جنگنده‌های جدید اف-16 به ترکیه خبر داد.

در اطلاعیه منتشر شده آمده است: وزارت امور خارجه با فروش و بروز رسانی جنگنده‌های اف-16 به ارزش 23 میلیارد دلار به ترکیه موافقت کرد.

آژانس همکاری دفاعی و امنیتی آمریکا همچنین با اشاره به ارسال مجوز رسمی مربوط به این قراداد نظامی به کنگره، بر اهمیت این قرارداد نظامی در راستای تقویت ناتو تاکید کرده است.

از سوی دیگر سناتور بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و مایکل مک‌کائول رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اعلام کردند که با فروش جنگنده های اف-16 جدید به ترکیه موافقت خواهند کرد.

در صورت عدم اعتراض کنگره آمریکا طی 15 روز نسبت به قرارداد مذکور، روند فروش 40 فروند جنگنده اف-16 بلوک 70 و همچنین بروز رسانی 79 جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه به ارزش 23 میلیارد دلار رسما آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا