اجتماعیایران

غرامت به قربانیان تروریسم از محل اموال و داراییهای دولت ایران در کشور کانادا

دولت کانادا به منظور حمایت از قربانیان تروریسم در سراسر جهان، بخشی از اموال موجود و مصادره‌شده ایران در این کشور را فروخت و درآمد حاصل از آن را به قربانیان گروه های تروریستی تحت حمایت دولت ایران پرداخت کرد

ده ها میلیون دلار از اموال مصادره شده دولت ایران در کانادا فروخته شده است و درآمد حاصل از آن به قربانیان گروه های تروریستی تحت حمایت دولت ایران پرداخت شد.

 

 منابع کانادایی از فروش ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره‌شده ایران در این کشور توسط دولت این کشور و پرداخت آن به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم در سراسر جهان خبر دادند.

وب سایت «گلوبال‌نیوز» گزارش داد به سندی که اخیرا (ماه گذشته) در دیوان عالی «اُنتاریو» ارائه شده، دست پیدا کرده که نشان می‌دهد قربانیان تروریسم، هر کدام بخشی از مبلغ فروش ساختمان‌های ایران در دو شهر اتاوا و تورنتو را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سند مذکور نشان می‌دهد اموال فروخته شده بیش از 28 میلیون دلار ارزش داشتند.

شرکت «آلبرت گلمان» در تاریخ هفتم آگوست به دیوان عالی کانادا اطلاع داد: «توزیع پول‌ها بین طلبکارانی که از سوی دادگاه اعلام شدند، انجام گردید». وکیل یکی از آن قربانیان نیز دریافت این پول‌ها را تایید کرد.

یکی از این اموال فروخته شده، ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا بود که به قیمت 26.5 میلیون دلار به یک شرکت ساختمانی از مونترال فروخته شد.
گلوبال نیوز می افزاید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ساختمان موسوم به «مرکز فرهنگی ایران» در اتاوا با سپاه پاسداران ایران نیز هماهنگ بود.

ساختمان موسوم به «مرکز مطالعات ایران» در شهر تورنتو نیز که قبلا ریاست آن برعهده یکی از مقامات سفارتخانه ایران در کانادا بود، به قیمت 1.85 میلیون دلار فروش رفته است.

گروه «ائتلاف کانادایی ضد تروریسم» با ابراز خرسندی از فروش اموال ایران در کانادا، خاطر نشان کرد: «رژیم ایران ده‌ها میلیارد دلار بودجه به سازمان‌های تروریستی ارائه می‌کند که جان انسان‌های بی‌گناه از جمله کانادایی‌ها را می‌گیرند».

دولت محافظه‌کار پیشین کانادا در سال 2012 قانونی تصویب کرد که به تبع آن شهروندان این کشور می‌توانند خواستار مصادره و فروش اموال ایران جهت پرداخت غرامت قربانیان تروریسم شوند که اکنون با فروش دو ساختمان مذکور به نظر این قانون دیگر به پایان راه رسیده است.

شایان ذکر است که دولت ایران نیز در گذشته با ادعای «سیاسی» بودن فرایند قضایی جهت مصادره اموال این کشور، یک شرکت حقوقی را برای اعتراض به دیوان انتاریو استخدام کرده بود.

فروش و توزیع دارایی های ایران پس از آن آغاز شد که دیوان عالی کشور کانادا درخواست تجدید نظر در سال گذشته را رد کرد. اکنون از  محل فروش املاک دولت ایران، غرامتها بین قربانیان توزیع شده است.

گلوبال نیوز در ادامه می‌نویسد که علاوه بر فروش دو ساختمان مذکور، مبلغ 2.6 میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی ایران در کانادا برداشت و به آن قربانیان ادعایی پرداخت شده است.

دولت کانادا در سال 2012 به علت حمایت ایران از دولت سوریه در برابر تروریست‌ها، روابط دیپلماتیک با تهران را برهم زد و تاکنون نیز این شرایط ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا