ایران

تاکید سپاه بر حضور در صنایع میلیاردها دلاری خودروسازی ایران

امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بازدید از خطوط تولید و مراکز تحقیقاتی و نوآوری سایپا تاکید کرد که ما «در این عرصه حضور خواهیم داشت.»

بر اساس خبری که سپاه نیوز به تاریخ امروز شنبه ۲۹ شهریور در خروجی خود قرار داده، امیرعلی حاجی‌زاده پس از بازدید از خطوط تولید و مراکز تحقیقاتی و نوآوری سایپا، صنعت خودرو را «خاکریز امروز کشور» عنوان کرده و مدعی شده که «بدون هیچگونه چشم‌داشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در این عرصه حضور خواهیم داشت.»

او همچنین، مدیریت و تولید در سایپا را در حالی «ریل‌گذاری صحیح» عنوان کرده که خودروی پراید نزد کارشناسان و مصرف‌کنندگان به «ارابه مرگ» موسوم شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، برای اولین بار روز سه شنبه ۲۰ خرداد در یک نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل صنایع خودروسازی با اعلام ورود به صنایع خودروسازی از تشکیل یک کمیته مشترک برای انتقال آنچه که «تجربیات تحقیقاتی» به خودروسازان عنوان کرده، خبر داده بود.

حسن کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو، سه‌شنبه ۲۰ خرداد به ایسنا گفت: «ظرفیت سالانه فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ایران در شرایط مطلوب بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار است.»

تحریم‌های ایالات متحده، کاهش قیمت نفت و همچنین بحران کرونا هزینه‌های نظامی حکومت ایران از جمله بودجه سپاه پاسداران را به‌شدت کاهش داده است.

اسوشیتدپرس اخیرا گزارش داد که اسماعیل قاآنی، جانشین قاسم سلیمانی در سفری که به عراق داشته به جای پرداخت پول نقد به فرماندهان شبه‌نظامی انگشتر نقره هدیه کرده است.

همچنین رویترز اخیرا گزارشی به نقل از سه تن از فرماندهان گروه‌های شبه‌نظامی در عراق منتشر کرده بود که می‌گفت کمک‌های مالی و جنگ‌افزاری ایران به گروه‌های شیعه عراقی متأثر از تحریم‌های آمریکا به شکل قابل نوجهی کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا