اجتماعیایرانسیاست

#علیرضا_منیم_قارداشیمدیر؛ گسترش دامنه اعتراض کاربران مجازی به وخامت حال علیرضا فرشی

کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه اندازی هشتگ  #علیرضا_منیم_قارداشیمدیر اعتراض خود را به بی‌توجهی مسئولین زندان تهران بزرگ نسبت به سلامتی آقای فرشی اعلام کردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالین مدنی سیاسی تورک در واکنش به وخیم شدن سلامتی علیرضا فرشی دیزج‌یکان، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ، با راه اندازی هشتگ  «#علیرضا_منیم_قارداشیمدیر » (علیرضا برادر من است) اعتراض خود را به بی‌توجهی مسئولین این زندان اعلام کردند.

علیرضا فرشی در پی تشدید وخامت حال، روز سه شنبه ۸ تیر به  کلینیک ویژه بخش غدد و متابولیسم بیمارستان لقمان حکیم تهران منتقل و پس از تجویز دارو و دریافت دستور رژیم غذایی همراه با مصرف سبزیجات از سوی پزشکان متخصص مقرر شده بود برای معاینات مستمر چند روز در میان در این بخش تحت مداوای حضوری قرار گیرد.

علیرضا فرشی پس از زندانی شدن مبتلا به بیماری دیابت (افزایش قند خون) شده و تعلل در امکان دسترسی به تست قند خون و فرآیند مداوا در بند ۲ تیپ زندان بزرگ باعث ایجاد رعشه (لرزش در بدن)، کرختی دست راست و کم سویی و عفونت چشم چپ -به خاطر ضرب و شتم مامورین امنیتی هنگام بازداشت- شده است.

اکنون فعالین سیاسی و مدنی آذربایجانی در هشتگ‌های اعتراضی خود با تاکید بر اینکه «زندانیان سیاسی آذربایجانی خط قرمز ماست» نسبت به بی‌توجهی مسئولین زندان تهران بزرگ در مقابل وضعیت سلامتی علیرضا فرشی هشدار داده‌اند.

بی‌توجهی به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی و عقیدتی، تهدید، ضرب و شتم و شکنجه آنها توسط مامورین زندان و امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که پس از انفجارها و ترورهای گسترده در ایران، خود مقامات حکومتی نیز به این رویکرد غیرمنطقی واکنش نشان داده و هشدار دهند که «سازمان‌های اطلاعاتی به جای اینکه جاسوس‌ها را شناسایی کنند به جان خودی‌ها افتاده‌اند.»

آقای فرشی از لیست ۱۸ نفره‌ زندانیان سیاسی-عقیدتی این بند که عمدتا پس از تظاهرات آبان ۹۸ بازداشت شده خبر داده که خودش نیز جزو این لیست بوده و با آنها به عنوان زندانیان ممنوعه برخورد‌های غیر انسانی صورت می‌گیرد.

عدم دسترسی به امکانات عمومی زندان، نبود و عدم دسترسی به خرید مایحتاج از فروشگاه زندان و نبود بهداشت در محل نگهداریشان شرایط زیست در آنجا را غیر ممکن ساخته است.

مسئولین زندان، زندانیان سیاسی محبوس در آن بند را تهدید کرده‌اند در صورت هر گونه اعتراض به وضع موجود، با سرکوب از طریق انتقال معترضین به بندهای جرایم خطرناک روبرو خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا