آذربایجان

علی‌اف خطاب به ارمنستان: “پرچمتان را پایین بیاورید بگذارید جیب‌تان و ضمیمه کشور دیگری شوید”

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان خطاب به ارمنستان گفت: "پرچمتان را پایین بیاورید بگذارید جیب‌تان و ضمیمه کشور دیگری شوید."

“کشوری که از گذشته جعلی خود نمی‌تواند دست بکشد چگونه می تواند پیشرفت کند؟ ببینید، در جهان چقدر جنگ رخ داده است. به این ۱۰۰ سال، ۲۰۰ سال اخیر توجه کنید. چقدر مردم بی‌گناه در جنگ کشته شده اند. چه کسی این دشمنی، این نفرت را سالیان سال در دلش نگه داشته است؟ چه کسی فرزندان خود را با نفرت بزرگ کرده است؟ این است آینده این مسئله، واقعیت این مسئله.”

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، این سخنان را در سخنرانی خود به ملت به مناسبت آزادسازی منطقه آغدام، در مورد ایدئولوژی نفرت‌پراکنانه دولتی ارمنستان گفت.

رئیس جمهور آذربایجان گفت:

«اتحاد جماهیر شوروی ده ها میلیون نفر را در جریان جنگ با آلمان از دست داد و ۱۰ یا ۲۰ سال بعد صلح برقرار کرد. روابط روسیه و آلمان اکنون به طور عادی در حال توسعه است. خود کشورهای اروپایی. فرانسه چند جنگ با ایتالیا انجام داد؟ آلمان و فرانسه چند جنگ انجام دادند؟ مردم کدام کشوری این نفرت را در دلشان نگه می‌دارند؛ این نفرت را شعله ور می کنند؟ این همان چیزی است که ارمنستان را به این روز رساند. آنها در تمام مشکلات خود مقصر هستند. از طرف دیگر، کشوری که نتواند با همسایگان خود روابط عادی برقرار کند، چگونه می تواند توسعه یابد؟ ادعای ارضی علیه ترکیه. اصلاً عقل ندارند. ادعای ارضی علیه کشور بزرگی مانند ترکیه خودکشی است. [همچنین] ادعای ارضی علیه آذربایجان. آنها برای مدتی توانستند این ادعا را برآورده کنند، سرزمین های ما را اشغال کرده و مردم همسایه را بیرون رانند. آنها فکر می کردند حق با آنهاست و در حال ایجاد تاریخ جعلی بودند. اکنون آنها منتظر کمک از سایر کشورها هستند. گویی همه دنیا مدیون آنها هستند. شما یک کشور مستقل هستید، به عنوان یک کشور مستقل زندگی کنید. اگر نمی توانید به عنوان یک کشور مستقل زندگی کنید، بروید و به کشور دیگری بپیوندید. آن پرچم را پایین بیاورید، تا کنید، بگذارید جیب‌تان و در ترکیب کشور دیگری زندگی کنید. آنها عامل مشکلات خودشان هستند. این ضربه ای که به آنها وارد شده، این اتفاقاتی که برایشان افتاده، ممکن است آنها را بیدار کند تا بتوانند در صورت انتخاب صحیح، در صورت عادی سازی روابط با همسایگانشان، مانند یک کشور عادی زندگی کنند …»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا