اجتماعیجهانسیاست

فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و توییچ حساب‌های دونالد ترامپ را مسدود کردند

مارک زاکربرگ، اعلام کرد، فیسبوک و اینستاگرام حداقل تا دو هفته آینده ممنوعیت حساب های دونالد ترامپ را تمدید خواهند کرد.

تعلیق توسط فیسبوک، اینستاگرام و سرویس اشتراک عکس اسنپ، مهمترین تحریم رئیس جمهور آمریکا توسط یک شرکت بزرگ رسانه اجتماعی است. غول های فنی در تلاشند تا ادعاهای بی اساس دونالد ترامپ در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر ایالات متحده را در شبکه های خود ممنوع کنند. این تصمیم پس از آن صورت گرفت که صدها طرفدار ترامپ در ناآرامی هایی که منجر به چهار کشته شد، به کنگره ایالات متحده حمله کردند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک روز پنجشنبه در پیامی که در این شبکه منتشر شد اعلام کرد: “ما به این نتیجه رسیده‌ایم که استفاده رییس جمهور از شبکه اجتماعی ما در این دوران انتقال قدرت ریسک بسیار بزرگی دارد.”

وی در این پست خود وقایع را “یک شورش خشن” خواند.

زاکربرگ گفت: “مسدود شدن صفحه فیس بوک ترامپ که ۳۵ میلیون دنبال کننده دارد حداقل تا زمان روی کار آمدن رئیس جمهور بایدن در ۲۰ ژانویه ادامه خواهد داشت و [این ممنوعیت] همچنین در اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است اعمال می شود.

توییتر نیز روز چهارشنبه موقتاً حسابهای ترامپ را مسدود کرد. توییتر گفت مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ که بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده دارد، تا ۱۲ ساعت پس از حذف سه توییت از سوی ترامپ ادامه دارد. ترامپ از زمان مسدود شدن حسابش توئیت نکرده است.

شرکت تووییچ همچنین روز پنجشنبه گفت که کانال ترامپ را به دلیل “شرایط خارق العاده و سخنان آتش افروزانه رئیس جمهور” غیرفعال کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا