جهان

جنگ اوکراین؛ وزیر خارجه بریتانیا: تحریم‌ها را تا خروج روسیه ادامه دهید

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه باید زمانی لغو شوند که نیروهای نظامی مسکو از اوکراین خارج شده باشند.

خانم تراس روز پنجشنبه در جریان اجلاس گروه هفت از متحدان اروپایی خود خواست در حمایت از مقاومت اوکراین پیشتر و فراتر بروند و تا وقتی که روسیه نیروهایش را از اوکراین خارج نکرده به تحریم‌های خود علیه مسکو ادامه دهند.

وزیر خارجه بریتانیا افزود شکست دادن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از تهاجم‌های بیشتر او جلوگیری می‌کند.

دفتر وزارت خارجه بریتانیا گفته است خانم تروس از همتایان خود در اجلاس آلمان خواسته به امواج تحریم علیه روسیه شدت ببخشند: “پوتین خود را در صحنه بین‌‌الملل تحقیر کرده و ما باید از شکست او در اوکراین مطمئن شویم تا او را از هرمنفعتی که در آینده به تهاجم بیشتر منجر شود محروم کنیم.

وزیر خارجه بریتانیا یکی از رک‌گو ترین وزرای این کشور علیه کرملین بوده و اهداف مشخصی را در جنگ مطرح کرده است. او یک بار دیگر در ماه گذشته میلادی هم گفته بود روسیه باید از کل اوکراین خارج شود.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند چنین رویکردی سازش سیاسی در بحران اوکراین را دشوارتر خواهد کرد و خواسته‌های مشخص این‌چنینی ممکن است حتی زمانی با منافع ملی اوکراین نیز در تضاد باشد.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز نسبت به “عادی‌سازی مجدد رابطه با روسیه” هشدار داده و گفته چنین کاری با خطر تکرار اشتباه جهان در زمان الصاق کریمه به خاک مسکو توسط ولادیمیر پوتین همراه خواهد بود.

لیز تراس در دیدار با وزرای خارجه کشورهای ثروتمند گروه هفت تقاضا برای افزایش حمایت نظامی از اوکراین را تکرار کرد و از جمله گفت این کشور باید به تسلیحاتی دسترسی داشته باشد که کشورهای عضو ناتو استفاده می‌کنند.

به گفته خانم تراس “بهترین نوع امنیت پایدار برای اوکراین زمانی به دست می‌آید که این کشور بتواند از خودش دفاع کند. این یعنی راه دسترسی اوکراین به تجهیزات با استاندارد اعضای ناتو باز شود.

قرار است امروز جمعه وزرای خارجه مولداوی و اوکراین نیز در اجلاس گروه هفت حاضر شوند.

در پی آن و در روز شنبه خانم تراس به برلین سفر خواهد کرد تا با وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو دیدار کند.

دفتر وزارت خارجه بریتانیا نوشته در این دیدار خانم تروس به دنبال نسخه تقویت شده و مدرنیزه ائتلاف ناتو خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا