ایران

حسن یونسی افشا کرد: بیش از ۳۰ زندانی سیاسی زیر حکم اعدامند

حسن یونسی، وکیل خانواده افکاری در پرونده فرزندشان با اشاره به اینکه آیا اطلاع‌رسانی به نفع محکومان به اعدام است یا نه، اعلام کرد که «بیش از ۳۰ نفر زیر حکم اعدام هستند.»

حسن یونسی، وکیل خانواده افکاری در پرونده فرزندشان امروز دوشنبه ۲۴ شهریور در توییتی با اشاره به اینکه آیا اطلاع‌رسانی به نفع محکومان به اعدام است یا نه، اعلام کرد که «بیش از ۳۰ نفر زیر حکم اعدام هستند.»

آقای یونسی توضیح بشتری مبنی بر اینکه این ۳۰ نفر محکوم به اعدام سیاسی هستند یا نه، ارایه نکرد اما از آنجا که او در توییت خود به مسأله رسانه‌ای شدن اعدام نوید افکاری اشاره کرده و اختلاف نظرها در مورد اینکه اطلاع‌رسانی به نفع وی بوده یا نه، احتمال داده می‌شود که ۳۰ نفر اعلام شده زندانیان سیاسی باشند.

آقای یونسی در ادامه با اشاره به رسانه‌ای شدن این گونه خبرها پس از اعلام این ۳۰ نفر نوشته که «منتظریم ببینیم چه می‌کنند.»

پیش‌تر نام حدود ۱۰ نفر از معترضان دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸ که به اعدام محکوم شده‌اند، منتشر شده است.

پنج نفر از این افراد، شرکت‌کنندگان در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در استان اصفهان هستند که به اعدام محکوم شده‌اند. اسامی پنج نفر از این معترضین محکوم به اعدام مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی می‌باشد. دادگستری اصفحان تعداد محکومان به اعدام را ۸ نفر اعلام کرده بود که از اسامی ۳ نفر از آنها اطلاعی در دست نیست.

همچنین پیش‌تر مصطفی صالحی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ اعدام شد.

در کنار این افراد، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز از معتضین آبان ۹۸ هستند که به اعدام محکوم شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا