جهان

بیانیه سازمان‌های مردم نهاد ترکستان شرقی در روز جهانی حقوق بشر

نهادهای مدنی مختلف ترکیه امروز با تجمع در منطقه فاتح استانبول به سیاست‌های چین علیه مردم ترکستان شرقی اعتراض کردند. ( Hüseyin Kulaoğlu – خبرگزاری آناتولی )

عبدالاحد عبدالرحمن، دبیرکل انجمن معارف ترکستان شرقی به مناسبت 10 دسامبر، روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد: ما بار دیگر تکرار می‌کنیم که مبارزه ترکستان شرقی برای حقوق و آزادی را تا آخر ادامه خواهیم داد.

عبدالرحمن این اظهارات را پس از دیدار نمایندگان اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی ترکستان شرقی، بنیاد کنگره جهانی اویغور، بنیاد آکادمی اویغور و انجمن معارف ترکستان شرقی بیان کرده و افزود: ما به عنوان سازمان‌های مردم نهاد به نمایندگی از مردم ترکستان شرقی برای حقوق بشر و احقاق حقوقمان در سراسر جهان مبارزه کرده و به مسئولیت خود برای رساندن صدایمان به افکار عمومی جهان ادامه می‌دهیم.

عبدالرحمن با بیان اینکه اقدامات چین در ترکستان شرقی (سین کیانگ) مستقیما مواد اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض می‌کند، تصریح کرد: در جلسات ارزیابی حقوق بشر که هر ساله برگزار می‌شود، چین به دلیل نقض حقوق انسانی مردم اویغور در ترکستان شرقی محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه از همه کشورها خواستند برای پایان دادن به اقدامات چین اقدام کنند، گفت: به عنوان سازمان‌های مردم ترکستان شرقی تکرار می‌کنیم که مبارزه مردم اویغور برای حقوق و آزادی را تا پایان ادامه خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا