ایران

جامعه جهانی بهائی: بیش از هزار بهائی در ایران در انتظار حکم دادگاه هستند

دیان علائی در توییتی خبر داد که در جریان چهل و نهمین نشست حقوق بشر سازمان ملل به این آزارها اشاره کرده است.

دیان علائی، نماینده جامعه جهانی بهائی در سازمان ملل متحد، با اشاره به اینکه آزارها علیه شهروندان بهائی و مصادره اموال آنها در ایران افزایش یافته است گفت بیش از هزار بهائی در انتظار حکم دادگاه هستند.

دیان علائی در توییتی خبر داد که در جریان چهل و نهمین نشست حقوق بشر سازمان ملل به این آزارها اشاره کرده است.

او تاکید کرد: «آزارهای بی‌امان علیه بهائیان در ایران ادامه دارد: تعداد زندانی‌ها افزایش یافته و بیش از هزار بهائی در انتظار حکم دادگاه هستند.»

علاوه بر فشارهای فزاینده‌ای که علیه شهروندان بهائی در ایران صورت می‌گیرد، در یک سال گذشته بر موارد مصادره اموال آنان به سود «ستاد اجرایی فرمان امام» نیز افزوده شده است.

دیان علائی همچنین با اشاره به تمایل فزاینده مقام‌های جمهوری اسلامی به مصادره دارایی‌های بهائیان نوشت که افزایش احکام مصادره اموال بهائیان «ستاد اجرایی فرمان امام» را غنی‌تر می‌کند.

بهمن‌ماه گذشته نیز جامعه جهانی بهائی با تاکید بر اینکه افزایش مصادره اموال بهائیان توسط «ستاد اجرایی فرمان امام» نشانگر برنامه‌ریزی برای سرکوب باورمندان به این آیین از سوی «بالاترین سطوح رهبری ایران» است اعلام کرده بود: «رهبران ایران با به فقر کشاندن و آواره ساختن بهائیان در حال انباشت ثروت برای خود» هستند.

«ستاد اجرایی فرمان امام» زیر نظر علی خامنه‌ای اداره می‌شود و اموال بهائیان به سود این نهاد مصادره می‌شود. در جدیدترین مورد، دادگاه انقلاب استان سمنان دستور مصادره املاک شش بهائی را به درخواست این ستاد صادر کرده است.

در ماه‌های اخیر خانه شیدا تایید، شهروند بهائی ساکن استان مازندران، و همچنین ۱۳ مزرعه آبی بهائیان در روستای «کتا» در استان کهگیلویه و بویراحمد، و زمین‌های کشاورزی بهائیان در روستای «روشنکوه» در مازندران مصادره شده است.

سال گذشته نیز اراضی ۲۷ بهائی در روستای «ایول» در مازندران توسط این ستاد مصادره شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا