خاورمیانه

گسترش دامنه اعتراضات مردمی در عراق

استان‌های جنوبی عراق به منظور همبستگی با اعتراضات مردمی این کشور، امروز (یکشنبه) را اعتصاب عمومی و تعطیل رسمی اعلام کردند.

استانهای جنوبی عراق امروز شاهد تحصن ها و تجمع های اعتراضی و تحصن و تعطیلی کلیه نهادهای دولتی و خصوصی و مراکز تحصیلی و مراکز تجاری است.

اعتصاب و تعطیلی رسمی در چهار استان عراق
پایگاه خبری «المستقلة» در این خصوص نوشت: در چهارمین هفته از دور دوم تظاهرات های مردمی، در چهار استان ذی قار، واسط ، بابل و میسان، تعطیلی رسمی اعلام شده است.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، هفته پیش خواستار اعتصاب کلیه کارمندان و دانشجویان و دانش آموزان برای تنها یک روز، در راستای تظاهرات های مردمی در این کشور شده بود.

عادل الدخیلی استاندار «ذی قار» نیز تعطیلی رسمی کلیه نهادهای این استان به دلایل امنیتی را تایید کرد. «علی دوای» استاندار میسان نیز اعلام کرد که کلیه ادارات این استان در اعلام همبستگی با معترضان بسته اند. بنا بر این گزارش، استان های بابل و واسط نیز مانند ذی قار و میسان، اعلام تعطیلی رسمی کردند.

خبرگزاری آنادولی نیز اعلام کرده است که استانهای ذی قار، نجف اشرف، بابل و میسان در چهارمین هفته از دور دوم تظاهرات ها که از ۲۵ اکتبر گذشته آغاز شده، تعطیل شده اند.

بر اساس این گزارش، کلیه ادارات در این استانها و نیز مکان های تجاری در اعلام همبستگی با معترضان بسته شده اند.

پیش از این معترضان عراقی از کلیه کارمندان دولت و صاحبان شرکت ها خواسته بودند که امروز در همبستگی با تظاهرات های عراق، اعتصاب کنند.

یکی از تظاهرات کنندگان در نجف اشرف در این باره به خبرگزاری آنادولی گفت: کلیه مکان های تجاری در مرکز شهر نجف، بسته است و صاحبان مغازه ها بر روی درهای بسته، نوشته اند؛ «ما از معترضان حمایت می کنیم»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا