خاورمیانه

رژیم اسد و گروه‌های شبه‌نظامی تحت کنترل ایران به بیمارستانی در حلب حمله کردند

خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه ۲ فروردین گزارش داد که در این حمله توپخانه‌ای: "اتاق ژنراتور، بخش اورژانس، اتاق زایمان و بسیاری از بخش‌ها غیر قابل استفاده شده اند."

با هدف قرار گرفتن این بیمارستان در منطقه اتارب در غرب حلب توسط رژیم بشار اسد و گروه‌های تحت کنترل ایران،  تقریباً ۴۰۰ هزار غیرنظامی از مراقبت های بهداشتی محروم خواهند شد.

عمر خلاق، رئيس بيمارستان اتارب، به آناتولی گفت كه در نتیجه این حمله که با سلاح‌های زمین به زمین صورت گرفته ۷ غیرنظامی که یکی از آنها کودک است جان خود را از دست داده و در مجموع ۱۵ نفر از جمله ۵ پرسنل پزشکی زخمی شده اند.

رئيس بيمارستان اتارب گفت: “اتاق ژنراتور، بخش اورژانس، اتاق زایمان و بسیاری از کلینیک ها غیر قابل استفاده شده اند.”

عمر خلاق اظهار داشت که بیمارستان به ۴۰۰ هزار غیرنظامی ساکن اتارب و در مجاورت آن خدمات بهداشتی ارائه می‌کرد و ماهانه ۶ تا ۷ هزار غیرنظامی تحت درمان قرار می گرفتند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله همچنین هشدار داد حمله هوایی نیروهای روسیه به گذرگاه مرزی باب‌الهوی در مرز ترکیه، روند ارسال اقلام انسان‌دوستانه ضروری به سوریه را به خطر انداخته است.
به گفته وزارت خارجه آمریکا، باب‌الهوی تنها گذرگاه مرزی مجاز سازمان ملل در سوریه است و به عنوان «کارآمدترین و موثرترین» راه برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه حیاتی به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم سوریه در هر ماه به شمار می‌آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا