ایرانسیاستورزش

حمله «بسیج ورزشکاران» به مایلی‌کهن به‌خاطر انتقاد از سیاست ضداسراییلی

«بسیج ورزشکاران» با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به انتقاد محمد مایلی‌کهن از سیاست ضد اسرائیلی ایران نوشت او تنها به دنبال خودنمایی است و باید عذرخواهی کند.

«بسیج ورزشکاران» روز جمعه ۳۱ مرداد با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به انتقاد محمد مایلی‌کهن از سیاست ضد اسرائیلی ایران نوشت: «در روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که آقای محمد مایلی کهن سخنانی بر زبان رانده که تنها بوی مطرح شدن و خودنمایی از آن استشمام می‌شود.»

آقای مایلی‌کهن در تاریخ ۲۸ مرداد در یک برنامه ورزشی گفت: «ما اگر سازمان ملل را قبول داریم، نمیتوانیم بگوییم فلان کشور نابود شود.» او در این برنامه دو بار تکرار کرد ما «نمی‌توانیم در دنیا تنها زندگی کنیم» و چند بار از حاضران پرسید «سازمان ملل را قبول داریم یا نداریم؟»

بسیج ورزشکاران آقای مایلی‌کهن را «مهره سوخته فوتبال» نامیده که هر چند وقت یکبار «برای از انزوا درآمدن و غلبه بر سرخوردگی ناشی از فراموشی در فضای ورزش، سخنانی مطرح می‌کند تا به نوعی برای جلب توجه دیگران گدایی کند».

این سازمان تندرو هم‌چنین نوشته که سخنان آقای مایلی کهن مایه «ذوق و شوق» شبکه‌های اسرائیلی شده و در مقابل «دل خانواده‌های داغدار و مظلوم فلسطینی» را داغدار کرده است.

نویسندگان بیانیه بسیج ورزشکاران به محمد مایلی‌کهن گفته‌اند: «شرم بر این‌ تفکر که اشک پدران و مادران کودکان شهید یمنی، فلسطینی، افغانی، لبنانی و سوری را نبیند» و از او خواسته‌اند «با عذرخواهی اندکی از آلام و اندوه آنان» بکاهد.

آقای مایلی‌کهن در جریان سرکوب اعتراضات سراسری آبان نیز در نامه‌ای به حسن روحانی نوشت: «یک روز می‌گوییم خس و خاشاک و یک روز می‌گوییم اغتشاشگران عددی نیستند؛ آیا این افراد هموطن ما نیستند؟»

محمد مایلی‌کهن بازیکن پیشین و مربی فوتبال اهل ایران و سرمربی باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی است. او هم‌اکنون نائب‌رئیس دوم کانون مربیان فوتبال ایران است. ۱۴ سال عضو تیم پرسپولیس تهران و بازیکن تیم ملی فوتبال ایران از جمله در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲ بود.

محمد مایلی‌کهن مربی تیم‌های باشگاهی مختلفی در ایران بوده‌است. او یکبار به مدت ۲ سال و بار دیگر به مدت ۱۷ روز سرمربی تیم ملی ایران بود و یکبار هم سرپرستی تیم امید را در زمان مربی گری محمد خاکپور بر عهده گرفت. کسب مقام چهارم جام جهانی فوتسال ۱۹۹۲ و مقام سوم جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ مهمترین موفقیت‌های مایلی کهن در عرصه مربی‌گری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا