جهان

ستون فلزی مرموز با الفبای تورکی باستان در ترکیه ظاهر و ۴ روز بعد ناپدید شد

یک ستون فلزی به ارتفاع حدود ۳ متر که چهار روز پیش در نزدیکی بخش (قصبه) «گوبکلی‌تپه» در استان شانلی اورفا تورکیه یافت شد بود، باعث نگرانی در بین ساکنان محلی و مقامات شد.

گروه ویژه ای برای تحقیق در مورد اینکه چه کسی ستون را در آنجا قرار داده، تشکیل شد و ژاندارمری نیز در کنار این ستون نگهبانی داد، اما ستون مذکور بطور ناگهانی ناپدید شد. امروز سه‌شنبه ۲۱ بهمن، اهالی بخش دیدند که این بلوک در محل نیست. این واقعه اسرارآمیز به طور گسترده ای در بسیاری از رسانه های ایالات متحده و اروپا نیز پوشش داده شد.

بخش فارسی گروه خبری به نقل از رسانه های تورکیه گزارش می دهد که چهار روز پیش یک ستون فلزی که در نزدیکی مزارع گندم در نزدیکی بخش گوبکلی‌تپه قرار گرفته بود، کشف شد. این بلوک ۳ متر ارتفاع و ۴۵ سانتی متر عرض دارد و عبارت “به آسمان نگاه کن، ماه را ببین” با الفبای باستانی گوی‌تورک نوشته شده است.

مقامات محلی و ژاندارمری تحقیقاتی را آغاز کرده اند تا بفهمند چه کسی یا چه کسانی ستون را در آنجا قرار داده است.

تصاویر دوربین مداربسته از جاده های اطراف مورد بررسی قرار گرفت و از اهالی بخش تحقیقاتی انجام شد که آیا افراد ناشناسی را در منطقه دیده اند یا نه. با این حال، هیچ سرنخی پیدا نشد.

صدها نفر از ساکنان روستاهای اطراف، شانلی‌اورفا و حتی از شهرهای دیگر برای تماشای بلوک فلزی مرموز به محل آمدند. افسران ژاندارمری با لباس غیرنظامی در منطقه نگهبانی می‌دادند.

اهالی بخش امروز صبح وقتی هوا روشن شده، متوجه شده‌اند که ستون در محل خود نیست. معلوم نیست چه کسی او را به چه منظور در آنجا قرار داده است.

یک ستون فلزی مرموز مشابه قبلاً در اواسط سال ۲۰۲۰ در ایالت یوتا آمریکا در وسط بیابان کشف شده بود. خلبان هلی کوپتر در حال پرواز بر فراز منطقه یک ستون فلزی براق را مشاهده کرد و آن را به مقامات خبر داد. ساکنان ایالت از گزارش یک ستون فلزی مرموز نگران شدند و مقامات سعی کردند بفهمند چه کسی ستون را قرار داده است اما نتیجه ای نداشت.

بعداً، یک ستون فلزی مشابه در رومانی دیده شد. در اواخر نوامبر سال گذشته، ساکنان محلی پس از مشاهده ستون فلزی براق در تپه باتجا دوامنئِی در نزدیکی شهر پیاترا نئامت در شمال رومانی، به مقامات خبر دادند.

این ستون توسط داچیان باستان که حدود ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می کردند و یک نماد باستان شناسی است ساخته شده و در چند متری قلعه قرار گرفته بود. مشخص نبود چه کسی آن بلوک را برای چه هدفی قرار داده است.

روز پنجشنبه ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) نیز ستونی مشابه در حاشیه شهر تورنتوی کانادا ظاهر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا