جهانسلامتی و زندگی

تازه‌ترین آمار جهانی کرونا دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹؛ شمار مبتلایان به مرز ۲.۵ میلیون نفر رسید

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۳۲ نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ در این گزارش درباره تازه‌ترین آمار جهانی کرونا در روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹ خواهید خواند.

به گزارش ای ان تی بر اساس آخرین آمار جهانی تا این لحظه با اضافه شدن ۲۱ هزار و  نفر دیگر،  ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۳۳۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۶۶ هزار و ۱۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۶۳۶ هزار و ۹۰۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، به مجموع ۷۶۵ هزار و ۶۱۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۰ هزار و ۶۲۰ مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به ۷۱ هزار و ۲۵۳ نفر رسیده است.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با گذشتن از مرز ۲۰۰ هزار، در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ، ۲۰۰ هزار و ۲۱۰ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۰ هزار و ۸۵۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به ۸۰ هزار و ۵۸۷ نفر رسید که به نسبت جان باختگان آمار بالایی را نشان می‌دهد.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ۱۷۸ هزار و ۹۷۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون 23 هزار و 660 ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از لحاظ تعداد بهبودیافتگان به ۴۷ هزار و ۵۵ نفر رسیده است.

کشور آلمان با ۱۴۵ هزار و ۷۴۳ مبتلا در رتبه چهارم از نظر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارد. در این کشور تا کنون ۴ هزار و ۶۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به میانگین جانباختگان در دیگر کشورها رقم پایینی را نشان می‌دهد. همچنین در آلمان ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته‌اند که این رقم نیز در مقایسه با میانگین آمار مبتلایان و جان‌باختگان دیگر کشورها درصد بالایی را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا