آذربایجانایران

بی خبری از وضعیت «ندا بیات» دختر شجاع آذربایجانی که در زنجان بازداشت شد

از وضعیت سلامتی و مکان انتقال «ندا بیات» دختر شجاع تورک آذربایجانی که در اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز شهر زنجان توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده، خبری در دست نیست.

ندا بیات چند روز پیش توسط چندین نیروی لباس شخصی در همان مکانی که جسورانه بر روی اتومبیلی رفته و به حکومت ظالم و مستبد جمهوری اسلامی اعتراض می کرد و فریاد آزادی سر می داد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای لباس شخصی، این دختر جسور تورک را هنگام دستگیری به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

به دنبال برگزاری اعتراضات ضدحکومتی، در چهل روز گذشته هزاران شهروند آذربایجان جنوبی در تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، ملیک کندی، مرند، خیاو، کرج، تهران و … دستگیر شده اند و چندین شهروند آذربایجانی نیز به دست نیروهای امنیتی ایران کشته شده اند.

آمار دقیقی از شمار کشته شدگان و دستگیرشدگان در دست نیست. به دلیل قطعی اینترنت و مسدود کردن تمامی پیام رسانها از طرف حکومت، ارسال اخبار به کندی صورت می گیرد.

در تاریخ ۲۱ مهرماه سینا یوسفی نایب رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی از بازداشت ۱۷۰۰ نفر تنها در اعتراضات تبریز خبر داد و اعلام کرد وکلای آذربایجانی برای دفاع از بازداشت شدگان «کمیته دفاع» تشکیل داده اند. پس از این اظهارات، این وکیل آذربایجانی توسط نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا