ایران

واکنش‌های متناقض مقامات ایران به کشته شدن محسن فخری‌زاده

پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از اعضای ارشد سپاه پاسداران، مقامات ایران واکنش‌های متفاوتی را نشان داده‌اند.

در حالی که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران روز شنبه ۸ آذر در مورد واکنش احتمالی ایران به کشته شدن محسن فخری‌زاده گفت که «مسئولان مربوطه به موقع و مناسب» پاسخ خواهند داد، علی خامنه‌ای، رهبر ایران از «مجازات قطعی عاملان و آمران» این ترور سخن گفت.

حسن روحانی، با ارزیابی کردن ترور محسن فخری‌زاده بعنوان «دام توطئه صهیونیست‌ها» برای «ایجاد آشوب و بلوا» تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران «به‌موقع و مناسب» پاسخ خواهد داد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز با تاکید بر پیگیری دو موضوع در این خصوص، گفت: «نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی» محسن فخری‌زاده باید در دستور کار قرار گیرد.

اشاره حسن روحانی به نقش اسراییل در این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که علی خامنه‌ای بدون اشاره به اسراییل و یا کشور دیگری فقط به «مجازات قطعی عاملان و آمران» این ترور اشاره کرده است.

همچنین، در حالی که شماری از چهره‌های تندروی نظام و نزدیک به خامنه‌ای از انتقام سخن می‌گویند، در پیام رهبر ایران فقط به «مجازات قطعی عاملان و آمران» این ترور اشاره کوتاه شده است.

در هر صورت، آنطور که مشخص است جمهوری اسلامی ایران این بار قصد ندارد واکنش فوری نشان دهد.

از سوی دیگر، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «انتقام سختی در انتظار قاتلان شهید فخری‌زاده است.»

این سخن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح واکنش‌های مختلفی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. چرا که واژه «انتقام سخت» یادآور سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه است که منجر به کشته شدن ۱۷۶ مسافر بی‌گناه شد.

علاوه بر محمد باقری، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در پیام خود درباره ترور فخری‌زاده، گفت:«طراحان، عاملان و حامیان این ترور بدانند انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.»

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا