آذربایجانمحیط زیست

تکذیب حضور شیر وحشی سرگردان در اورمیه!

رییس اداره نظارت بر حیات وحش و امور آبزیان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: حیوان مشاهده شده در روستای «قرابوقلو» اورمیه طی روز گذشته شیر وحشی نیست.

مشاهده یک قلاده شیر در روستای قرابگلو در شهرستان اورمیه موجب هراس و ترس مردم این روستا شده و جان این گونه در معرض انقراض نیز به خطر افتاده است. 

بر اساس اعلام اهالی روستای قرابگلو در اورمیه از روز یکشنبه هفته جاری یک قلاده شیر که دارای یک توله نیز است در این روستا مشاهده شده و ضمن ترس و هراس اهالی این روستا نگرانی ها در خصوص حیات این گونه با ارزش در معرض انقراض را نیز فراهم کرده است.

بر اساس گفته شاهدان عینی این قلاده شیر در سطح روستا به صورت آزادانه در حال رفت و آمد است و اهالی نگران از امنیت خود هستند. این نگرانی اهالی روستا زمینه خطر جان این گونه با ارزش را برای دوستداران حیات وحش و محیط زیست نیز فراهم کرده است.

نهایتا پس از چند روز، امید یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر آنچه مردم محلی آن را وجود شیر وحشی خواندند، اکیپ کارشناسان در محل مذکور حضور یافتند و بررسی های لازم از مردم محلی و پاسگاه منطقه و نیز باغ وحش اورمیه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در ایران شیر وحشی به صورت آزاد وجود ندارد، بیان کرد: این بررسی ها بیانگر نبود شیر وحشی در این منطقه بود و مورد مشاهده شده به احتمال زیاد سگ بوده است.

روستای قرابوقلو در جاده شهید کلانتری و حدود ۱۷ کیلومتری اورمیه قرار دارد؛ روز گذشته فیلمی از حضور یک شیر وحشی در روستای قرابوقلوی اورمیه منتشر و موجب رعب و وحشت اهالی این روستا و روستاهای اطراف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا