جهانسیاست

چاووش اوغلو: اقدام به کودتا در ارمنستان را محکوم می‌کنیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه تورکیه گفت که کشورش اقدام به کودتا در ارمنستان را بشدت محکوم می‌کند.

وزیر امور خارجه تورکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود در بوداپست، درباره درخواست رئیس ستاد کل و فرماندهان ارشد ارمنستان برای استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور اظهار داشت: “اقدام به کودتا در ارمنستان را به شدت محکوم می‌کنیم، ما با کودتا یا تلاش برای کودتا مخالفیم، مهم نیست در کجای دنیا باشد.”

چاووش اوغلو اظهار داشت که انتقاد شهروندان در کشورهای دموکراتیک از دولت خود طبیعی است و حتی می‌توانند خواستار استعفا شوند، “اما اینکه ارتش خواستار استعفای یک دولت منتخب باشد، چه رسد به کودتا، غیر قابل قبول است. بنابراین، ما بار دیگر این دعوت [به استعفا] را در ارمنستان به شدت محکوم می کنیم.”

چاووش اوغلو،  با بیان اینکه فرصت مهمی برای ثبات منطقه بوجود آمده که بایداز آن به نحو احسن استفاده کرد، افزود: “این نوع تلاش ها برای کودتا گامی است که ثبات کشور را برهم می‌زند. به همین دلیل مخالف آن هستیم. هر گونه تماسی [با مقامات ارمنستان] نداشته‌ایم، ما هم از رسانه‌ها دنبال می‌کنیم. ما در تلاش هستیم تا اطلاعات دقیق تری به دست آوریم، اما نگرش تورکیه یک نگرش اصولی است. هر کجای دنیا که اتفاق بیفتد، ما مخالف کودتا هستیم. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا