آذربایجانایران

اعزام عباس لسانی به بیمارستان پس از تشدید بیماری در زندان اردبیل

بیماری دیسک کمر، عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی محبوس در بند۷(امنیتی) زندان مرکزی اردبیل، به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب و نگهداری در شرایط غیرانسانی در این زندان تشدید شده و این فعال مدنی ساعت ۱۸:۳۰ دیروز ۱۲ دی ۱۴۰۱ به جهت ویزیت و مداوا تحت الحفظ به درمانگاه امام علی اعزام گردیده است

در پی ایجاد ضایعات گوشتی در پشت کمر عباس لسانی، این فعال سرشناس آذربایجانی روز ۱۲دی از زندان مرکزی اردبیل به بیمارستان امام علی این شهر اعزام شد. به تشخیص پزشک معالج آقای لسانی، این ضایعات به‌دلیل تشدید بیماری دیسک کمر و بیماری‌های متعدد زمینه‌ای او ایجاد شده و نیاز به عمل جراحی دارد. این پزشک ضمن هشدار درباره تاخیر در انجام عمل جراحی که منجر به بدخیم شدن ضایعات ایجاد شده خواهد شد، با ارسال نامه‌ای به مقام‌های زندان اردبیل، بر ضرورت انجام عمل جراحی عباس لسانی تاکید کرده است.

عباس لسانی، به رغم ابتلا به بیماری دیسک کمر و بیمارهای متعدد زمینه‌ای، با مداخله مستقیم مقام‌های قضایی و امنیتی استان اردبیل از دسترسی به خدمات درمانی کافی محروم است.

او ۵ شهریور سال جاری به دلیل لغو مرخصی درمانی اش توسط دادستان اردبیل، مجبور به بازگشت به زندان اردبیل شد. در حالی که پیشتر مرخصی او تمدید و به تشخیص پزشک معالجه نیاز به مراقبت پزشکی مستمر داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا