سیاست

برایان هوک: حمله به سفارت آمریکا در بغداد را ایران برنامه‌ریزی کرده بود

برایان هوک با اشاره به اینکه فقط ایران است که از این روش استفاده می‌کنند، افزود: چهل سال پیش نیز آنها به سفارت ما حمله کردند و حال پس از گذشت چهل سال، گروه‌های تروریستی را برای حمله به سفارت ما هدایت می‌کنند.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در گفت‌وگویی اخصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرد که رژیم ایران مسئول حمله به سفارت واشنگتن در بغداد است.

 

 

وی  با اشاره به حمله نیروهای حشد شعبی به سفارت آمریکا در بغداد خاطرنشان شد: ایران این واقعه را برنامه‌ریزی کرده است. فقط آنها هستند که از این روش استفاده می‌کنند. چهل سال پیش نیز آنها به سفارت ما حمله کردند و حال پس از گذشت چهل سال، گروه‌های تروریستی را برای حمله به سفارت ما هدایت می‌کنند.

 

آقای هوک در ادامه افزود: مدتی است که شاهد تظاهرات‌هایی در عراق علیه سلطه‌طلبی ایران بوده‌ایم. شاهد بوده‌ایم هزاران عراقی علیه سلطه‌طلبی ایران به پا خواسته‌اند.

 

وی بیان داشت: رژیم ایران از حمایت مردم عراق برخوردار نیست. عده‌ای تروریست روز گذشته مقابل سفارت ما بودند. آنها نماینده دیدگاه‌های مردم عراق نیستند. مردم عراق خواستار خروج ایران از کشورشان هستند.

 

گفتنی است که دیروز تجمع گروهی از نیروهای الحشد الشعبی دربرابر سفارت آمریکا در بغداد با خشونت هایی همراه بود و معترضان تلاش کردند که وارد سفارتخانه شوند.

 

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز امروز در گفت‌وگویی اختصاصی با اسکای نیوز عربی در ارتباط با تجمع نیروهای تحت حمایت ایران در مقابل سفارت این کشور در بغداد گفت: اوضاع امنیتی در سفارت‌خانه ما در بغداد تحت کنترل است و مشکل خاصی در این ارتباط نداریم.

 

وی تاکید کرد که ایالات متحده، ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن را مسئول هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و خون‌ریزی در منطقه می‌داند.

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا