جهانسلامتی و زندگی

 نخستین مورد مرگ در چین بر اثر ویروس هانتا در بحبوحه بحران کرونا باعث نگرانی شد

فردی با ویروس هانتا كه در استان یوننان در غرب این كشور تثبیت شده بود، هنگام مسافرت به استان شاندونگ برای كار در اتوبوس درگذشت

مردی در چین طبق گزارش رسانه‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس هانتا درگذشت. روزنامه دولتی گلوبال تایمز در گزارشی اعلام کرد که این مرد از استان یون‌نان در جنوب غربی چین روز دوشنبه زمانیکه به سمت استان شاندونگ در شرق این کشور با اتوبوس در حال سفر بود جان باخت. وی برای کار به این استان می‌رفت.

طبق گزارش های منتشر شده از این مرد پس از مرگ نمونه برداری شده و نتیجه آزمایش ویروس هانتا در وی مثبت بوده است. ۳۲ مسافری که همراه وی در اتوبوس بودند نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. این ویروس به ندرت از انسان به انسان منتقل می‌شود. هنوز نتایج آزمایش مسافران اتوبوس مشخص نشده است. در گزارش این رسانه چینی نام فرد فوت شده ذکر نشده است.

تثبیت مرگ شخصی در چین از ویروس هانتا که از موشها به انسان سرایت می کند، باعث بروز شیوع نگرانی های جدید در این کشور شده است که نوع جدیدی از بیماری اپیدمی ویروس کرونا (Kovid-19) در آن رخ داده است.

در پی اخبار روزنامه گلوبال تایمز، اظهار نظرهایی مبنی بر وقوع شیوع جدید در رسانه های اجتماعی صورت گرفت، برچسب “hantavirus” در توییتر به یک روند جهانی تبدیل شد.

ویروس هانتا که از طریق تماس با موش یا ادرار موش، بزاق یا مدفوع موش، انسان را آلوده می کند و باعث بیماری به نام ” ویروس هانتا سندرم ریه” (HPS) می شود. ویروس هانتا، که از شخص به شخص دیگر منتقل نمی شود، خطر بیماری همه گیر را به همراه نمی آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا