جهانسیاست

وزارت خارجه افغانستان در پاسخ به ارمنستان: موضع ما درباره قره‌باغ تغییر نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در یک پیام ویدیویی در پاسخ به درخواست ارمنستان برای اخراج این کشور از شورای امنیت جمعی بار دیگر بر لزوم پایان اشغال قره‌باغ تاکید کرد.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در یک پیام ویدیویی در پاسخ به درخواست ارمنستان برای اخراج این کشور از شورای امنیت جمعی گفته که در مورد لغو، انفصال و تعلیق عضویت اعضای ناظر، شورای رهبری سازمان امنیت جمعی تصمیم می‌گیرد که متشکل از رهبران دولت‌های عضو این سازمان اند که دولت افغانستان با آن‌ها روابط نیک و حسنه دارد.

او تاکید کرد که موقف افغانستان در مورد درگیری‌های منطقه قره باغ تغییری نکرده و افغانستان خواهان حل این مشکل از راه مذاکره است. این کشور بر موقف/موضع قبلی خود تاکید کرده است.

وزارت خارجه افغانستان‌ پیش از این در اعلامیه‌ای با نگرانی از درگیری‌ شدید نظامی میان ارمنستان و آذربایجان، منطقه‌ «قره‌باغ» را بخشی از قلمروز آذربایجان دانسته و خواستار پایان اشغال آن شده بود. پس از آن، روز گذشته شورای ملی ارمنستان رسما از دبیرخانه مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی خواست که روند لغو حضور این کشور را از این سازمان آغاز کند.

افغانستان در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضو ناظر در پیمان امنیت جمعی کشورهای آسیای میانه و قفقاز پذیرفته شد. این سازمان به هدف همکاری‌های امنیتی به ابتکار روسیه در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است. تاجیکستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان و ارمنستان عضو این سازمان اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا