نماد سایت Aznews TV

احضار فعالین مدنی، مختار ابراهیمی و میرموسی ضیاء گرگری به دادگاه انقلاب مراغه

طی ابلاغیه‌ای که روز دوشنبه ۲۱ مهر تنظیم و امروز از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مراغه به مختار ابراهیمی و میر موسی ضیاء گرگری فعالین سرشناس آذربایجانی ارسال شده، از آنها خواسته شده تا طی ۵ روز پس از درج این ابلاغیه در سامانه الکترونیکی برای اخذ آخرین دفاع در این شعبه حاضر گردند.

اتهامات مطروحه علیه این فعالین آذربایجانی در متن ابلاغیه، «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده است» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

مختار ابراهیمی (آرتان)، دانشجوی علوم سیاسی و  یکی از نویسندگان و فعالین مدنی شناخته شده تورک، حوالی ساعت ۱۴:۰۰ بعد از ظهر پنجم شهریور در محل کارش از سوی مأمورین اداره اطلاعات مراغه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات این شهر برده شده بود.

این فعال مدنی شناخته شده تورک پس از تحمل ۲۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات مراغه، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور به زندان این شهر منتقل شده بود.

میر موسی ضیاءگرگری، دیگر فعال شناخته شده تورک ساعت ۱۶:۰۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرستان سولدوز (نقده) بازداشت شد.

این فعال مدنی ساکن سولدوز نیز مدتی پس از انتقالش به زندان مراغه، روز چهارشنبه ۱۶ مهر با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 

خروج از نسخه موبایل