نماد سایت Aznews TV

اخبار تکمیلی از شورش زندان تبریز

بنا به گزارشات رسیده بعد از ظهر امروز زندانیان زندان مرکزی تبریز در اعتراض به عدم اعطای مرخصی به آن‌ها جهت در امان ماندن از بیماری کرونا دست به شورش زدند.

بنا به گزارشات رسیده بند سه‌گانه این زندان توسط زندانیان به آتش کشیده شده‌است.

از بند ۹ این زندان خبر می‌رسد که، برخی از زندانیان با خلع سلاح سربازان، مسلح شده و دیگر زندانیان را گروگان گرفته‌اند.

صدای تیراندازی از لحظه شروع شورش تا این لحظه که گزارش تنظیم می‌شود به گوش می‌رسد.

ظاهرا تا بدین لحظه چندین زندانی موفق به فرار از زندان شده‌اند.

این منبع خبری افزود که تابدین لحظه نیروهای یگان ویژه موفق به کنترل کامل این شورش نشده‌اند و اطراف زندان نیز مملو از نیروهای یگان ویژه می‌باشد.

طی اطلاعی که تا این لحظه از داخل زندان به بیرون درز کرده است شورش در زندان مرکزی تبریز ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

تا لحظه تنظیم گزارش در ساعت ۱۹:۴۵ روز پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹، طی اطلاعی که از داخل زندان گزارش شده، چندین نفر از زندانیان بند ۹ با خلع سلاح کردن ۲ سرباز، اقدام به تیراندازی نموده و سایر زندانیان را گروگان گرفته اند و اجازه ورود و خروج به هیچ شخصی را نمی دهند.

در بند ۳ گانه زندانیان با جمع کردن پتو و تشک های زندانیان در انتهای سالن و حیاط زندان، آنها را آتش زده اند و دود غلیظ خروجی از زندان ناشی از آتش بوجود آمده از این بند است.

طی اطلاعات غیر رسمی که تا این لحظه توسط مسئولین ذیربط تایید و یا تکذیب نگردیده در این درگیری ها یک نفر کشته شده است و تعدادی از زندانیان موفق به فرار از زندان شده اند.

در بندهای مختلف زندان از جمله بند ۷ درگیری های بین مقامات امنیتی زندان و زندانیان در حال رخ دادن است.

نیروهای گارد ویژه استان آذربایجانی هم اکنون در درب اصلی و محوطه داخلی زندان مستقر شده اند و بیرون زندان به شدت تحت مراقبت می باشد.

خروج از نسخه موبایل