آذربایجانایران

ممنوعیت ملاقات برای حسن سعیدی، فعال کارگری آذربایجان‌جنوبی

حسن سعیدی در آستانه عید نوروز به دستور رئیس سالن ملاقات زندان اوین ممنوع الملاقات گردید.

حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد که در ۲۸ اردیبهشت سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، بعد از ۳۰۰ روز حبس در زندان اوین، طی روزهای گذشته به دستور رئیس سالن ملاقات آقای شاهوردی ممنوع الملاقات گشته است.

حسن سعیدی» از روز ۲۰اسفند، ممنوع الملاقات شده است.

بر اساس گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، «این فعال کارگری چند هفته پیش و هنگام ملاقات با همسر و فرزندش، با برخورد آقای شاهوردی مواجه شده که به او می‌گوید: شما چرا نشسته‌اید و ملاقات را تمام نمی‌کنید؟ سعیدی در پاسخ می‌گوید کسی پایان ملاقات را اعلام نکرده؛ به دنبال این پاسخ، آقای شاهوردی گزارشی کاملا مغرضانه برای شورای زندان رد می‌کند که منجر به ممنوع شدن ملاقات برای این کارگر زندانی می‌شود. این ممنوع ‌الملاقاتی، روز بیستم اسفند به او اعلام شده است.»

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ملاقات حضوری و کابینی و تماس تلفنی با خانواده، از حقوق اولیه فرد زندانی محسوب می‌شود. محروم کردن هر زندانی از ملاقات، نوعی شکنجه روحی و روانی برای زندانی و خانواده او به‌شمار آمده و به نقض حقوق‌بشر محسوب می‌شود. اما در زندان‌های ایران این عمل غیر انسانی و غیرقانونی به دفعات صورت گرفته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد در گزارش خود، خواستار لغو بلافاصله ممنوع الملاقات بودن حسن سعیدی و دیگر زندانیان، و آزادی بدون قید و شرط ایشان و دیگر فعالین سیاسی و کارگری و معلمان و دانشجویی شده است.

حسن سعیدی متولد ۱۳۵۵ و متاهل است. همسر او، «نسرین رحیمی»، خانه‌دار است. آن‌ها دارای دو فرزند پسر هستند. این فعال کارگری که تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داده، از سال ۱۳۸۳ فعالیت سندیکایی خود را آغاز کرده است. این فعال صنفی که در حال حاضر دوباره با حکم دادگاه به حبس محکوم شده و در زندان حضور دارد، از سال ۱۳۸۴تاکنون بارها با پرونده‌سازی، از کار اخراج و دوباره به کار بازگشته است. او آخرین بار در سال ۱۳۹۱ از شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران اخراج شده است.

پیشتر، اتحادیه کارگران حمل و نقل ترکیه (TÜMTİS) برای همبستگی با رضا شهابی و حسن سعیدی، دو عضو هیات‌ مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، در مقابل کنسولگری ایران در استانبول تجمع و بیانیه‌ای هم صادر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا