نماد سایت Aznews TV

اردوغان پیروز انتخابات شد

مردم ترکیه امروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و اردوغان توانست با کسب اکثریت آراء به پیروزی دست پیدا کند.

دور اول انتخابات که در ۱۴ مه میان سه نامزد شامل اردوغان، قلیچداراوغلو و سینان اوغان برگزار شد، به نتیجه مشخصی نرسید و هیچ یک از نامزدها نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کنند و کار به دور دوم انتخابات میان دو نامزد برتر رسید.دور اول انتخابات با نتیجه ۴۹.۵۱ درصد آرا برای اردوغان و ۴۴.۸ درصد برای قلیچداراوغلو به پایان رسید، در نهایت اردوغان امروز توانست رقیبش قلیچداراوغلو  را شکست دهد.

او امروز در جمع هواداران خود در استانبول سخنرانی کرد، اردوغان گفت: آنها (مردم) به ما مسئولیت دادند که تا پنج سال آینده حکومت کنیم.

وی افزود: صمیمانه از مردم ترکیه تشکر می کنم. از مردمم تشکر می‌کنم که به من این فرصت را دادند تا برای ۵ سال آینده مسئولیت را بر عهده بگیرم.

اردوغان در ادامه بیان کرد:  ما بارها گفته‌ایم کسانی را که روی ما حساب می‌کنند را ناامید نخواهیم کرد.تمام مردم ترکیه برنده این انتخابات هستند.او گفت: فکر می کنم حزب جمهوری خواه خلق با کمال قلیچداراوغلو خداحافظی خواهد کرد و او را مسئول عملکرد ضعیفش در انتخابات خواهد دانست

خروج از نسخه موبایل