نماد سایت Aznews TV

اعتراضات دوم مرداد آذربایجان؛ آزادی موقت ۵ تن از فعالین آذربایجانی

شاهین برزگر، محمد مردی، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، وحید ابهری

نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و شاهین برزگر که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان بازداشت شده بودند، امروز شنبه ۲۳ مرداد پس از تودیع قرار وثیقه های ۴۰، ۶۰ و ۷۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

طی اطلاع صحفه اطلاع رسانی اینستاگرامی عباس لسانی،  آقایان صادقیان، سلحشور و مردی که پرونده آنها در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز در حال رسیدگی می باشد با اتهام های «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» مواجه شده اند و آقایان ابهری، برزگر و ستاری رئوف نیز در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز با عنوان «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام شده اند.

امیر ستاری رئوف نیز که امروز پس از تودیع قرار وثیقه مقرر شده بود آزاد گردد بدلیل اتمام وقت اداری احتمالاً فردا آزاد می‌شود.

نادر صادقیان و یوسف سلحشور در تاریخ ۳ مرداد، محمد مردی در تاریخ ۴ مرداد، شاهین برزگر و وحید ابهری در تاریخ ۳۱ تیر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بودند.

خروج از نسخه موبایل