نماد سایت Aznews TV

افشای حقوق نجومی نزدیکان بیت خامنه‌ای و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها

فهرستی از مشخصات و حقوق دریافتی هزار و ۱۱۵ عضو نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها که در پی هک نهاد ریاست جمهوری به دست گروه «قیام تا سرنگونی» افشا شده، نشان می‌دهد مبلغ حکم حقوق علیرضا پناهیان، در مقام مشاور حوزه ریاست این نهاد، بیش از ۲۴ میلیون تومان در ماه است.

در نظام کارگزینی ایران، این میزان مبلغ پایه محسوب می‌شود و حقوق ماهیانه فردی با این مبلغ حقوق می‌تواند از ۶۰ میلیون تومان هم فراتر رود.

طبق اسناد افشا شده، پناهیان از اول شهریور سال ۱۳۷۳ در نهاد نمایندگی ولی وفقیه در دانشگاه‌ها استخدام شده بود. پناهیان که معاون فرهنگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، مسئول «نهاد رهبری» در دانشگاه هنر و نایب رییس قرارگاه عمار بوده، دو سال پیش در یک سخنرانی گفته بود: «من هیچ‌وقت مسئول مملکتی نبوده‌ام.»

پناهیان که در میانه دهه ۶۰ هم رزم مجتبی خامنه‌ای در گردان حبیب لشکر ۲۷ «محمد رسول‌الله» بود، در سال‌های بعد یکی از اعضای تیم سیاسی-امنیتی مجتبی خامنه‌ای در بدنه حکومت شد.

او در اعتراضات سال ۸۸ در یک سخنرانی رهبران جنبش سبز را به دلیل قبول نداشتن نظر شورای نگهبان، «مفسد فی‌الارض» خواند و حکم آنها را «اعدام» دانست.

در شهریور ۱۳۹۹ سندی از شراکت پناهیان با رضا مطلبی کاشانی، مالک تک ماکارون، افشا شد که نشان می‌دهد که آنها برای ساخت ملکی ۳۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ۲ تهران از شهرداری مجوز گرفته بودند.

پناهیان در پاسخ به انتقادات اعلام کرد مثل خمینی و خامنه‌ای با هدیه رفقا زندگی می‌کند.

چند روز بعد از این اظهارات پناهیان، سندی دیگر از کارنامه مالی پناهیان فاش شد. طبق این سند، پناهیان در سال ۱۳۹۱ زمینی به مساحت ۴۲۳ متر را در محله سعادت‌آباد تهران، تنها به مبلغ ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، معادل متری ۴۳ هزار تومان، خریده بود.

حسن رحیم‌پور ازغدی، منصوب علی خامنه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی و یکی از مشاوران غیر رسمی خامنه‌ای که طبق اسناد افشا شده، در سطح ۳ حوزه علمیه درس خوانده و مدرک تحصیلی ندارد.

رحیم‌پور ازغدی که از سال ۱۳۷۳ استخدام شده، مبلغ حکمش ۲۳ میلیون تومان است. با توجه به رویه‌های کارگزینی، درآمد او می‌تواند تا ماهی ۵۰ میلیون تومان نیز افزایش یابد.

او که از نظریه‌پردازان نظریه ولایت مطلقه فقیه و از ایدئولوگ‌های جمهوری اسلامی است، در سخنرانی‌های مختلف خود، مردم و مقام‌های حکومت را به زندگی ساده توصیه کرده است.

بررسی اسناد نهاد نمایندگی علی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد متوسط حداقل حقوق هزار و ۱۱۵ کارمند این نهاد به طور متوسط ماهیانه ۱۵ میلیون تومان می‌شود که مجموع آنها در سال به ۲۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد. با توجه به رویه‌های کارگزینی، این مبلغ کل می‌تواند تا دو برابر نیز افزایش یابد.

خروج از نسخه موبایل