نماد سایت Aznews TV

امتناع از قبول قرار وثیقه و صدور دستور آزادی موقت ابراهیم ساوالان

محمد رشیدی برادر این فعال مدنی آذربایجانی در اینستاگرام شخصی خویش اطلاع داده است که قاضی پرونده به بهانه‌ی ناقص بودن پرونده از قبول قرار و صدور دستور آزادی موقت خودداری کرده است.

پیشتر ابراهیم رشیدی در تماس با نزدیکان خویش اطلاع داده بود که در زمان حضور در شعبه اول دادیاری، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خیاو(مشگین شهر) با اتهام های «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» تفهیم اتهام گردیده و پس از صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی اعلام کرده بود که وی به مدت یک ماه در بازداشت خواهد بود.

آقای رشیدی روز ۹ دی ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خویش در روستای میرکندی شهرستان خیاو(مشگین شهر) بازداشت شده وبه بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد و با پایان مراحل بازجویی روز دوشنبه ۲۵ دی ماه۱۴۰۲ به بند هفت (بند امنیتی) زندان مرکزی اردبیل سپس در تاریخ ۷بهمن ۱۴۰۲ به زندان شهرستان خیاو (مشگین شهر) منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم خبر این روزنامه نگار آذربایجانی از ملاقات با خانواده و امکان دسترسی به وکیل محروم بوده و از دلایل اتهامات مطروحه علیه ایشان اطلاعی در دست نمی‌باشد.

ابراهیم رشیدی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود سابقه ی احضار، تهدید و بازداشت دارد.

خروج از نسخه موبایل