آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونا؛ بیش از ۲۴ هزار مبتلا

معاون استاندار آذربایجان شرقی با مقصر خواندن مردم و «عدم رعایت» پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، آن را دلیل وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان‌شرقی خواند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایلنا، «علیار راستگو» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی امروز دوشنبه ۱۳ مرداد، دلیل وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی را «عدم رعایت» پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در اماکن عمومی طی ۲۰ روز گذشته خواند.

از دیگر سو آقای راستگو  با اشاره «به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مراسم‌ها در ماه محرم»، از هماهنگی بدین منظور در ستاد استانی مقابله با کرونا خبر داد.

این در حالیست که وی در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: «ما مراسمات مانند عروسی و ترحیم را اکیدا توصیه کرده‌ایم که برگزار نشود.»

این مقام استانی همچنین اعلام کرد که «مبتلایان قطعی ما از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۲۴ هزار و ۳۰۹ نفر بوده‌اند» و «براساس آخرین آمار  ۷۷۰ نفر در کل استان بستری داشته‌ایم.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی درباره نقاطی که در وضعیت قرمز قرار دارند، بدون نام بردن از آن نقاط گفت: «اکثر شهرستان ها در وضعیت قرمز هستند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا