خاورمیانهسیاست

بر اثر شلیک نیروهای ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک به معترضین در منبج حداقل ۸ تن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند

در پی آتش‌گشودن نیروهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک به معترضین عمدتا عرب به جذب نیرو از جوانان تحت عنوان “خدمت سربازی اجباری”، حداقل ۸ تن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند.

تظاهرات مردم در مرکز منطقه و مناطق روستایی منبج، واقع در کرانه غربی رودخانه فرات، علی رغم “منع رفت و آمد” که از سوی سازمان تروریستی اعمال شده، همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش آناتولی، از قبایل شرکت کننده در تظاهرات در منطقه منبج، حداقل ۸ غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲۷ نفر نیز در اثر تیراندازی نیروهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک، زخمی شدند.

تظاهرکنندگان خواستار پایان بازداشت ها، لغو “خدمت اجباری نظامی” و پیگرد قانونی تروریست هایی هستند که به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند.

تروریستهای ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک همچنین بسیاری از غیرنظامیانی را که در دو روز گذشته در جنبش مردمی شرکت داشتند بازداشت کردند.

در پی ادامه تظاهرات در مرکز منطقه و مناطق روستایی، ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک ده ها تروریست را از رقه و اطراف آن به منبج فرستاده است.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات آناتولی، هیاتی از روسیه و رژیم بشار اسد برای دیدار با سران قبایل منطقه وارد مرکز منطقه منبج شدند. هیئت مذاکره با شیخ ابراهیم شلاش، رئیس قبیله ابو سعید و ۴ رهبر قبیله دیگر در این منطقه گفتگو کرده است. گفته شد که سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک نیز دیدار با سران قبایل منطقه را آغاز کرده است.

صدها غیرنظامی در مرکز منطقه و محله های اطراف منبج که ۹۹ درصد آنها عرب هستند، روز دوشنبه گرد هم آمدند تا به سازمانی که دختران و پسران را به دلیل عدم پیوستن به نیروهای مسلح خود بازداشت کرده، اعتراض کنند.

این سازمان برای جلوگیری از واکنش بیشتر غیرنظامیان، از نیمه شب دوشنبه “۴۸ ساعت منع رفت و آمد” وضع کرده بود.

سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک پسران و دخترانی را که در سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ متولد شده اند را بازداشت و به اجبار تحت نام “خدمت اجباری نظامی” به خدمت نیروهای مسلح خود می‌گیرد.

به این ترتیب، این سازمان تروریستی کودکان و جوانان عرب را به اجبار در مناطق اشغال شده منبج، عین‌العرب (کوبانی)، قامیشلی، مالکیه، دیرباسیه، حسکه، رقه و دیرالزور مجبور به خدمت در نیروهای خود می‌کند.

شهر منبج در حلب از آگوست ۲۰۱۶ توسط سازمان تروریستی ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک اشغال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا