نماد سایت Aznews TV

تبریز؛ نصب گسترده پوسترهای اعتراضی «آذربایجان هتک حرمت به فرزندان خود را بر نمی‌تابد»

فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز، روز یکشنبه ۴ مهر، با تهیه و نصب صدها پوستر «روزبه پیری» در سطح شهر، به ضرب و شتم این فعال آذربایجانی اعتراض کرده و خواستار آزادی وی شدند.

«ما روزبه پیری هستیم»، «آذربایجان هتک حرمت به فرزندان خود را بر نمی تابد»، «روزبه پیری #آزادلیق» و «آزادی خواهی جرم نیست» شعارهایی است که بر روی این پوسترها نوشته شده است.

روزبه پیری، با گذشت ۱۸ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف و بی خبری مطلق در بازداشتگاه وزارت اطلاعات به سر می‌برد.

خانواده روزبه پیری اعلام کرده‌اند که علی‌رغم مراجعه به مقامات قضایی و امنیتی تاکنون از دلایل بازداشت و عنوان اتهامی احتمالی علیه فرزندشان اطلاعی به آنها داده نشده است.

خانواده روزبه پیری همچنین  با تنظیم شکواییه ای خطاب به موسوی، بازپرس شعبه شانزده گلکار تبریز، خواهان برخورد با ضاربان فرزندشان حین بازداشت شده و از او خواسته اند اجازه معاینه پزشک معتمد پزشکی قانونی از فرزندشان در بازداشتگاه را صادر نماید تا آثار ضرب و جرح این فعال آذربایجانی در زمام بازداشت از بین نرود.

بنا به اطلاع نزدیکان و شاهدان، بازداشت روزبه پیری توسط مومرین امنیتی با ضرب و شتم شدید همراه بوده و سر و صورت وی در هنگام سوار شدن به خودروی مامورین خونین بوده است.

روزبه پیری، سردبیر سابق نشریه تبریز، موسس تشکل دانشجویی نوید اعتدال و مترجم کتاب «سلطان محمد فاتح» می‌باشد.

خروج از نسخه موبایل