نماد سایت Aznews TV

تداوم بلاتکلیفی ۸ فعال ملی آذربایجان در زندان اردبیل، علی رغم صدور قرار وثیقه

نزدیکان فعالین بازداشتی ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی در اردبیل اطلاع داده اند که علی رغم مراجعه چندین باره خانواده، شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل تاکنون از قبول قرار وثیقه صادره و صدور آزادی موقت برای این فعالین خودداری می کند.

طی روزهای گذشته خانواده ی آقایان عسگر اکبرزاده، میثم جولانی، سعید صادقی فر، یوسف کاری، محمد جولانی، فیروز معینی، سجاد قانع مقدم ویاشار اکبرزاده برای چندمین روز متوالی به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه کرده اند،اما بازپرس پرونده آقای کامیار سلیم علی رغم صدور قرار وثیقه و تامین آن از سوی مراجعین، تحت فشار نهادهای امنیتی از قبول قرار وثیقه و صدور آزادی موقت برای بازداشتی ها اجتناب کرده است.

فعالین بازداشتی پس از تفهیم اتهامات واهی باعناوین «تجمع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» با اتمام دوره ی بازجویی به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده وهم اکنون در وضعیت بلاتکلیفی در بند نظامی زندان مرکزی اردبیل به سر میبرند .

پیش تر محسن محسن زاده دیگر فعال ملی مدنی آزربایجان در تاریخ ۱۴ مهرماه به قید قرار وثیقه ی ۴۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شده بود.

بنا به اخبار موثق نزدیک به ۲۰۰ نفر از شهروندان و معترضان در اردبیل ،همزمان با اعتراضات اخیر ملت آزربایجان در شهرهای مختلف در حمایت از مطالبات زنان و حقوق ملت آزربایجان همراه با ضرب وشتم بازداشت شده بودند که بسیاری از آنها پس از اخذ تعهد در بازداشتگاههای پلیس اطلاعات و امنیت وبرخی به قید کفالت و قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده اند.

به دلیل قطع ارتباط اینترنتی در پی اعتراضات اخیر و فشار نهادهای امنیتی بر خانواده بازداشت شدگان مبنی بر عدم اطلاع رسانی، آمار دقیقی از اسامی بازداشت شدگان تا کنون منتشر نشده است.

خروج از نسخه موبایل